Wat is een TV van 15 jaar oud nog waard?

Ik heb een Bang & Olufsen TV met videorecorder. Tot op de dag van vandaag de Rolls Royce onder de TV's. Er zit nog een beeldbuis op en hij is loodzwaar. Prachtig beeld.

3 jaar geleden
4.3K
LeonardN
3 jaar geleden
https://www.marktplaats.nl/q/bang+en+olufsen+crt/
Er wordt nog 70 euro voor gevraagd hier, ik weet natuurlijk niet of dat er nog voor gevangen zal worden.
MasterSword
3 jaar geleden
Ik denk dat je 20 jaar langer moet wachten tot er minder van zijn en dus meer waard wordt.
SentWierda
3 jaar geleden
Is het een tv van 64 of 81 cm en destijds nieuwprijs meer dan 2000 euro?
Nu is dat een afmeting die af te raden is (zie de Consumentengids van juni 2020). Tegenwoordig begint kwaliteit bij 102 cm en de met B&O vergelijkbare beeldkwaliteit kost minder dan 1000 euro.
Z512099
3 jaar geleden
En dan heb je een nieuwe Tv met waarborg.
poppetje54321
3 jaar geleden
breedte 67 cm, hoogte 37 cm. Destijds kostte deze tv 14.000 euro
poppetje54321
3 jaar geleden
Sorry 14.000 GULDEN!
poppetje54321
3 jaar geleden
die 67 en 37 cm is puur het beeld, zonder "omlijsting"
LeonardN
3 jaar geleden
Tja al kostte hij 1 miljoen destijds.
CRT-TV's* (in de volksmond beeldbuizen) doen weinig tot niks meer in de huidige markt van 4k QLED's en OLED's.
Als je in 2005 nog een CRT(ik neem aan dat het hier gaat om een CRT gezien je aangeeft dat deze loodzwaar is) kocht kon je natuurlijk op je klompen aanvoelen dat je geld uitgaf aan een vrijwel dode techniek.
In 2007 verkocht men al meer LCD's dan CRT's.
Waarom je een guldenprijs opgeeft snap ik niet, in 2002 werd de euro al ingevoerd. *Maar ook LCD's van die tijd zullen weinig waarde vertegenwoordigen.
Dat is nu eenmaal het probleem van dergelijke veel te dure systemen (voor de beeldkwaliteit die ze geven).
Ze verliezen direct waarde zodra een beter beeldscherm uitkomt, en de meerwaarde die B&O biedt in design/afwerking/service is niet goed in een 2dehands markt te vertegenwoordigen.
Weet je zeker dat je het om een 15 jaar oud model gaat?!
poppetje54321
3 jaar geleden
ik denk dat die tv nog ouder is gezien het feit dat ik hem voor 14.000 gulden gekocht heb, dus ver voor 2002, misschien wel in 1992/3/4
LeonardN
3 jaar geleden
Op de achterkant is een plaatje te vinden.
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/tv-s-overige-tv-s/m1584254800-bang-olufsen-tv-met-ingebouwde-videorecorder-crt.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Wellicht is daar meer uit te halen qua leeftijd, maar uiteindelijk maakt het niet zoveel meer uit.
LeonardN
3 jaar geleden
Excuus dit is zo'n plaatje (vorige link niet zo handig)
https://i.ebayimg.com/00/s/NjI0WDEwMjQ=/z/uYcAAOSwXt9fNCUy/$_86.JPG
Griffin
3 jaar geleden
"Rolls Royce onder de TV's"
B&O had de prijs van een Rolls Royce, het had een futuristisch design, maar kwalitatief niet Rolls Royce waardig, werd niet handmatig gefabriceerd, en alles waarop bezuinigd kon worden werd toegepast, de eerste CD speler van B&O was helemaal met koper omkleed om storingen te weren, tandwielen waren allemaal van messing, het ding woog 7Kg, daarna werd alles nylon, en toen ging het snel bergafwaards met B&O. Als je echt een goeie TV wilde dan koos je voor Loëwe.
SentWierda
3 jaar geleden
@Griffin. Dank voor de laatste zin: blijkt mijn aankoop van destijds de juiste te zijn geweest.
@poppetje. Ik veronderstel dat het toestel niet uit 2005 stamt maar uit 1995. En vanwege de guldenprijs en vanwege het gewicht.

Antwoorden (1)

CRT's van die tijd ook al zijn ze van het peperdure B&O zullen hoogstens nog 100 euro opleveren voor de liefhebber.
Er is gewoonweg haast geen markt meer voor beeldbuizen, laat staan VHS-videorecorders.

https://www.marktplaats.nl/l/audio-tv-en-foto/tv-s-overige-tv-s/q/beovision+avant/