Wat is dit voor een kabeltje, dat bij een televisie hoort?

Heeft een aux kabel en heeft een magnetisch bolletje, hing aan een LG tv?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
6K
LeonardN
4 jaar geleden
Aangezien het een jack-plug heeft zou ik denken aan een speakertje, of een microfoontje. Sluit het aan op een desktop met microfoon-ingang en probeer of het een microfoon is
Sluit het aan op een desktop met koptelefoon-uitgang en probeer of het een speaker is Zitten er ergens een klein gaatje waar geluid in of uit kan?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. We hebben het net aangesloten op de hoofdtelefoon ingang en de microfoon ingang, maar hij werkte niet
paulus811
4 jaar geleden
Het is een infrarood extender, deze pakt het signaal van de afstandbediening op als het ingebouwde 'oog' deze niet kan zien, bijvoorbeeld omdat het apparaat is ingebouwd of in een kast staat.
LeonardN
4 jaar geleden
https://www.pioneerelectronics.com/StaticFiles/Custom%20Install/Detailed%20Product%20Information/AV%20Receivers/VSX-60_Back.jpg Links zie je een IR (infrared) IN en OUT. Je zou die plug dus in de IN steken en de ontvanger op je TV "plakken".
Deurtjes in de onderste kast dicht en kan je toch via infrarood AB contact maken.
paulus811
4 jaar geleden
Ik heb ze van Logitech en daar heten ze IR blasters. Met 1 zo'n dingetje bedien ik in mijn geval 3 apparaten (receiver, mediaplayer en decoder). Een blaster zendt een sterk IR signaal uit dat weerkaast via de binnenwanden van de kast, waardoor het door alle apparaten ontvangen wordt. De blaster zit aangesloten op een Logitech Harmony hub die weer via wifi verbonden is. Zo kun je al je apparaten bedienen met een zeer gebruikersvriendelijke app via je telefoon. Mijn vrouw heeft dezelfde app, dus nooit meer ruzie wie de afstandbediening heeft.

Het beste antwoord

Het is een kabel waarmee je de ontvangst van infraroodsignalen van een afstandsbediening kunt verlengen. Meestal wordt dit gebruikt voor bijvoorbeeld een decoder, versterker, etc. die in een kastje staat, maar toch met een afstandsbediening bediend moet kunnen worden.
Toegevoegd op 26 september 2019 10:31: bron
bamibal
4 jaar geleden
paulus811
4 jaar geleden
Helemaal goed! +
SimonV
4 jaar geleden
“hing aan een LG televisie”: hierdoor werd ik ook op het verkeerde been gezet.
LeonardN
4 jaar geleden
+De IR-ontvanger is inderdaad voor randapparatuur. Dat dat ding aan de tv hangt zegt niet zo bijzonder veel. Kan ook dat het magneetdeel aan de TV hing.