als 3d technologie op een tv actief is maar er staat nee bij 3d. werkt 3d er dan wel op?

ik zal laten zien wat ik bedoel. ik wil graag een tv kopen bij bol.com die zegt dat 3d er niet op zit maar dat de technologie er wel in zit. ik vroeg me dus af of 3d er in zit. alvast bedankt, mvg,
Ben van Oers

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
is het dan misschien verstandig om een 3d beamer te kopen? die zijn er wel voor 300-600 euro. het gaat mij puur om het 3d
LeonardN
4 jaar geleden
Dat lijkt me dan een van de opties. Bedenk wel dat een beamer even anders is dan een tv. Je zou natuurlijk ook kunnen denken aan een tweede hands 3DTV.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3D is meer een gimmick dan dat het wat toevoegt, je wordt het al snel beu, en bovendien zit je als een malloot met die bril op TV te kijken.
LeonardN
4 jaar geleden
Iedereen zijn ding. Persoonlijk kan ik alleen nog naar de bios met een 2D-bril https://www.2dbril.nl/ . Want ik vind 3D een ramp (krijg er niet eens hoofdpijn van, maar visueel vind ik het vervelend). Maar als iemand een 3D-ervaring in zijn huis wil, dan moet ie dat vooral lekker doen.

Antwoorden (2)

Ga er maar vanuit dat dat een foutje is, en dat het geen 3DTV is.
Als je het 100% zeker wil weten kan je het typenr. opgeven of zelf even checken op een andere site.

3DTV's worden (bijna) niet meer gemaakt. Op tweakers staan er nog 7 (van de ~1100 TV's).
https://tweakers.net/categorie/621/televisies/producten/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvXNzFOyAnKKC1KT3TJzSlKLipWsqpUMzQxMQXRZYo6SlZKxpZGBUm1tLQA
Enige model onder de 100eu
https://tweakers.net/pricewatch/438448/lg-55uf850v-zwart.html

Je zou dus aan een tweedehands 3DTV kunnen denken of een andere techniek als beamers, daar zijn er nog zat van in 3D:
https://tweakers.net/categorie/216/beamers/producten/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvXNzFOyAnKKC1KT3TJzSlKLipWsqpUMTU0tQXRZYo6SVbSSsaWRgVJsbW0tAA
4 jaar geleden
Wat bol.com probeert te zeggen dat de 3D techniek erachter actief is, dit i.t.t. passief waarbij de brillen polariseerde glazen hebben i.p.v. klapperende shutters die door I.R worden gestuurd. De techniek met shutters noemt men actief, er zit een I.R. ontvanger in de bril en in de rand van de T.V zit een infrarood(I.R) zender die de shutter snelheid regelt, die techniek zit niet in de gekozen T.V, maar als je het optioneel zou kiezen dan zou het dus de actieve variant zijn.
Toegevoegd op 19 juli 2019 14:55: bron
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Dat zou het moeten zijn. Maar bol.com maakt veel fouten in de specs zeker als het gaat om wel/geen 3dtv. Of kan jij aantonen dat deze tv actieve 3d zou ondersteunen?!
https://www.bol.com/nl/p/nikkei-mobile-tv-22-inch-full-hd-dvd-smart-satelliet-tv-12-volt-aansluiting/9200000113341300/?suggestionType=browse&bltgh=u3PLDjcTQpn1SJk1JPJCmg.pHQ5HUPq6w5LuK2z9WFCjw_0.1.ProductImage