Waarom geef Netflix soms geen scherp beeld tedens de film?

film word in HD of 4k afgespeeld en geef scherp beeld maar op sommige stukjes in de film niet

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk omdat je internet- of netwerkverbinding op dat moment niet voldoende is.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
als ik dan terug ga in de film en dat stukje weer afspeel is het weer minder scherp lijkt erop dat sommige stukjes in de film niet HD zijn
LeonardN
5 jaar geleden
welke film, welk moment (tijd)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Taken 2 02:20 tot ongeveer 04:15 lijkt nu nog vaker minder scherp dan eerst
zal morgen nog is kijken
Een mogelijkheid zou inderdaad kunnen liggen dat je internet snelheid tijdelijk even niet toereikend is, een Netflix stream bevat normaal gesproken drie lagen film waaruit automatisch gekozen en geschakeld wordt tijdens het afspelen, deze lagen (laag, medium, hoog) hebben verschillende bitrates (3-5Mbit/s laag, 5-8Mbit/s medium, 8-11Mbit/s hoog) die automatisch schakelen afhankelijk van jouw internet snelheid/lag op dat moment, het kan zijn dat je zo'n schakeling ziet van laag naar hoog. Een andere optie kan zijn dat de editor/regisseur besloten heeft om een camerashot te nemen van een camera die niet full HD was, dit wordt in de montage opgeschaald naar HD en wordt dan onscherp. Een andere mogelijkheid is dat de encoding gewoon niet goed gelukt is voor die scene, je moet zien dat een typische HD film op netflix met 11 tot 15 mbit/s geëncodeerd wordt, en dat werkt prima voor éénvoudige scenes met weinig details, maar wanneer je scenes hebt die per frame enorm verschillen van elkaar(denk aan confetti, sneeuw/regen) dat de encoding hier heel veel moeite heeft om dat in 15mbit/s te verpakken terwijl het origineel 3Gb/s was.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
als ik internet kabel heb zal ik daar mee proberen
denk idd dat het wifi is dan,
youtube filmpjes hebben wel scherp beeld