Hoe krijg ik een afbeelding op mijn samsung TV?

Ik heb in mijn bedrijf een TV hangen waar ik graag een afbeelding met informatie op wil plaatsen. Mijn medewerkers komen 's ochtends binnen, en drukken dan de tv aan en het moet goed zijn. Hoe kan ik dit doen? De samsung tv is niet smart, en heeft geen usb aansluiting.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn medewerkers komen ‘s ochtends binnen, en drukken dan de tv aan en het moet goed zijn. De samsung tv is niet smart, en heeft geen usb aansluiting. Dan zal het niet zo makkelijk worden als je wil. Je zal iets van een mediaspeler in de HDMI poort moeten doen. En daar zal dan ook nog iets van opslag in of aan moeten zitten. Ook moet daar stroom op staan. http://www.maplin.co.uk/p/cyclone-micro-hdmi-media-player-adapter-a90jr
(heb gezocht op een HDMIstick versie maar kan niks vinden dat werkt met opslag, alles werkt dan weer met Wi-Fi wat het probleem nog groter maakt).
capthavoc
8 jaar geleden
Vraag is ook even is het veranderlijk plaatje ?
dag rooster o.i,d ?
of is het telkens hetzelfde plaatje ?
Heeft die TV misschien ook een VGA aansluiting ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Heeft die TV misschien ook een VGA aansluiting ?" Hoe zou dat de situatie verbeteren tegenover HDMI?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden. de afbeelding die moet worden weergegeven is altijd hetzelfde plaatje.
Ik heb ook beschikking over hosting, dus het is ook goed als de tv een webpagina zou kunnen laten zien. De tv heeft geen hdmi aansluiting. Ik denk dat het handig is om gewoon een goedkope media player van eBay te halen, en deze dan het plaatje te laten weergeven via een usb,
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat voor TV is het? Je zegt dat deze geen HDMI heeft, maar welke tv heeft er nu geen HDMI? Is het niet een monitor? Of zo'n etalage geval? Hoe wordt de input verzorgd? Heeft het wel VGA? In het laatste geval zou je iets via component kunnen doen (VGA-component zijn andere connectoren, maar het signaal is hetzelfde dus met een convertortje kun je het overzetten en dus via de mediaspeler dan inderdaad een plaatje laten zien. Echter moet je wel voor een mediaspeler kiezen die afbeeldingen kan weergeven en welke je van afstand kan besturen, en dan wordt het lastig. Tenzij je een PC hebt die je kan aansluiten. Moet het überhaupt van afstand te besturen zijn? Of ben je zelf ook al binnen en kun je het zelf handmatig veranderen? Verder, als het inderdaad een tv is, is het ook maar de vraag of hij automatisch op het juiste input-kanaal staat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is een wat oudere tv, zonder hdmi. Wel VGA en Tulp aansluiting. Hij hoeft niet vanaf afstand te besturen zijn, want als ik hem een keer aansluit op mn eigen tv, en hem dan klaarzet is het goed. De input maakt niet uit, want de input knop zit naast de aanknop, dus dat is ook nog een optie, tv aan, 2x op input.

Antwoorden (1)

Een mediaplayer of HTPC Is een mooie en flexibele oplossing. Maar ook een lastig te configureren. Je zou kunnen overwegen een (tweedehands) DVD-speler aan te schaffen en de afbeelding vanaf een CD te tonen of een eventueel aanwezige USB-poort op de speler.