Samsung (serienummer UE40ES6100W) tv valt steeds uit en start dan opnieuw op,hoe kan dit?

Hallo Allemaal,

Zodra ik de tv aan doe valt hij na ongeveer 2 minuten uit en gaat dan vanzelf weer aan. Dit gaat door tot een keer 4 en dan blijft hij gewoon aan.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klinkt als een bijna kapotte voeding van je tv. Heb je nog garantie ? Is de voeding mogelijk een los kastje aan de stekker vd tv ?

Antwoorden (1)

Dit wordt veroorzaakt door een instabiele voedings unit in de TV zelf.
De stroomverzorging van de TV dus.
Dergelijke voedingen zijn vaak de oorzaak van allerlei verschijnselen die optreden waaronder dus ook het repeterend opstarten.

Laat de voeding vervangen en het probleem is opgelost. Als dat onder garantie kan dan moet je dat zeker doen en anders gewoon garantie claimen als de TV niet ouder is dan 4 a 5 jaar, ook als de garantie dan al verlopen zou zijn.
Het is de keuze van de fabrikant geweest om goedkope (zwakkere) voedingen in hun product te stoppen, dus mogen zij dat oplossen als het later dan mis gaat.