Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen 4k monitoren ook gewoon in 27 inch gemaakt worden?

Ik ben van plan om later dit jaar een 4k monitor aan te schaffen alleen heb ik een 27 inch driedubbele monitor standaard die dus max 27 kan hebben alleen als ik zo google voor 4k monitoren zijn er amper 27 inch versies? Maar heel veel 28 , 32 , 40 etc? Maar waarom geen 27 inch?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
809
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dat kan:
http://lmgtfy.com/?q=27+inch+4k+monitor
Maar wellicht willen de meeste mensen met deze resolutie ook een grotere beeldscherm.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het heeft ook een beetje te maken met wat zinvol is om te produceren. Het fabriceren van een 4K display gaat niet foutloos, dus er is relatief veel verlies van onderdelen. Hoe dichter de pixels op elkaar zitten, hoe groter de risico's. Daarnaast moet er voldoende afzet zijn om dergelijke formaten te produceren en het verlies goed te maken.

Houdt er rekening mee dat een 4K display vier keer zoveel pixels heeft. Jouw videokaarten moeten dat ook aankunnen. Zeker als je meer gaat doen dan alleen Youtube filmpjes kijken ;-).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding