welke vloeistof is geschikt voor VHS reinigen ?

Ik gebruik regelmatig nog een VHS en vond op een rommelmakt nog een cleaning cassette maar de vloeistof die erbij zat was natuurlijk verdampt
weet iemand wat ik er voor kan gebruiken ? of waar ik het kan krijgen?
is het misschien hetzelde als voor een muziekcassette reinig vloeistof ?

of kan gewoon alcohol of iets dergelijk ook ?

8 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt die vloeistof gewoon nog kopen, evenals de hele casette, echt duur zijn ze niet. Maar ik zou niet weten waarom je niet gewoon schoonmaakalcohol zou kunnen gebruiken. Helaas is niet eenvoudig te vinden wat voor vloeistof er van origine bijhoort.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Isopropyl alcohol.

Het beste antwoord

Dit kan je het beste met ontsmettingsalcohol doen (96%) is gewoon te koop voor een paar euro per flesje bij de apotheek of drogist, in de originele flesjes die je bij de cassette kreeg zat ook dergelijke alcohol.