kun je een oude pc-monitor gebruiken als (grote) digitale fotolijst?

Toegevoegd na 1 uur:
het gaat om een plat beeldscherm, dus niet zo'n oud ding met een toeter eraan. er zit geen hdmi-aansluiting op.

Toegevoegd na 1 uur:
verbruikt zo'n schem veel energie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Ja, dit kan. Je kan een Raspberry Pi op je beelscherm aansluiten (alleen hdmi, of je moet omzetten) en dan hier een photo slide op zetten.
Bij het voorbeeld in de bron kan je een usb stick in de Raspberry Pi stoppen en die foto's gebruiken voor de slideshow.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is een omzetter die werkt: http://www.kabelstore.nl/product/581677/startech-portable-vga-naar-hdmi-adapter-met-usb.htm. +1 voor je goede antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@WDHGBS Ja hij werkt vast, maar de vrager heeft (als deze al wat nodig heeft) HDMI>VGA nodig. Maar zeker niet andersom zoals in jouw link. Werkende converters werken in de regel maar 1 kant op.
Hangt er vanaf wat je daarmee bedoelt.
1) Je sloopt de beeldbuis er uit, en plakt een foto binnen de rand.
Daar is niets digitaals aan.
2) Je displayt continue een foto op de monitor zelf.
Dat kan alleen als je er een (oude) computer aan hangt.
De monitor heeft namelijk geen geheugen, en de computer moet telkens opnieuw de foto op het scherm schrijven.

De monitor is wel zo'n 30cm diep. Dus wel een bult op je muur / bureau.
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Waarom die minnen ? Het antwoord klopt als een bus !
(Plus ter compensatie)