hoe stel ik me tv goed in voor de pc ?

Ik wil me tv als 2e beeldscherm gebruiken, het is een oude tv. Ik heb een windows 8 computer en een windows 7

Aansluitingen windows 8:
- Vga
- Hdmi (zit mijn standaard scherm op)
-Dvi

Aansluitingen windows 7:
-Vga (zit mijn standaard scherm op)
-Dvi

Ik heb deze kabels gekocht:

-S-video 20m:
http://www.allekabels.nl/na/0/1195996/s-video-kabel-professioneel-profigold.html

-Vga to S-video:
http://www.tvkabels.nl/VGA-naar-S-video-en-Tulp-Adapter-Kabel

-Ik had zelf nog een scart aansluiting (met s-video, video en audio).

Dit heb ik geprobeerd:

1. Ik heb geprobeerd mijn Windows 8 en 7 aan te sluiten aan de tv via de s-video in de tv, dat werkte niet. De pc detecteerde geen scherm

2. Ik heb geprobeerd mijn Windows 8 en 7 aan te sluiten aan de tv via de s-video in de scart in die in de tv, dat werkte niet. De pc detecteerde geen scherm

3. Ik heb geprobeerd mijn Windows 8 en 7 aan te sluiten aan een harddisk in de s-video ingang, dat werkte niet. De pc detecteerde geen scherm

4. Ik heb geprobeerd mijn windows 8 aan te sluiten aan een andere (veel kleinere) TV, detecteerde het scherm ook niet

5. Ik heb geprobeerd mijn window 7 aan te sluiten aan een andere (veel kleinere) TV, het scherm deed het!! maar 3x in kleine stroken, slechte kwaliteit en grijs.

Weet iemand hoe het komt en hoe het op te lossen is? het het met hertz te maken? zo ja, hoe stel je het in?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
capthavoc
9 jaar geleden
ik raad je aan gewoon een lcd TV scherm met hdmi of dvi en vga ingang te kopen.
ben je beter af want je hebt met deze combi nog steeds een vga converter nodig
en het eind resultaat is niet geweldig.
ze zijn nog prijzig ook. Het wordt dus of composiet of s-video
composiet is beter Maar je hebt toch een converter nodig
bv deze (ook voor audio) tulpkabels http://www.hdmikabelshop.nl/konig-composiet-rca-s-video-naar-vga-converter-audio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus de 'verloop stekker' werkt niet? Dan zouden ze het toch niet verkopen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat heb je voor tv?
Ik zou je gewone monitor via DVI aansluiten dan heb je hdmi uitgang vrij om je tv aan te hangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah ik lees 'oude tv' dus ik neem aan alleen scart ingang. Verwacht daar niet te veel van; in mijn ervaring mag je met al die converters en dergelijke blij zijn als je kwaliteit van een oude vhs band haalt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
VGA>S-Video Vergeet het maar dat dat gaat werken. Je hebt een zogenaamde onbruikbare kabel gekocht Dit heeft jouw PC/laptop niet: Werkt met laptops en desktops met VGA kaarten die TV-OUT functie hebben. Door het VGA koppelstuk toont u uw PC beeld op TV of projector.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vroeger (meer dan 10 jaar geleden) was dit een groot probleem. Tegenwoordig sluit je je TV aan alsof het monitor is dankzij HDMI. Behalve als je nog een oude bak hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Koop helemaal niet wat Capthacoc opgeeft dat is een composiet>VGA omvormer. Jij hebt VGA> composiet omvormer nodig. @Capthavoc:
Extra informatie
• Video input: Composiet RCA & S-Video
• Video output: VGA (15-pin D-Sub)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Excuses Capthavoc
capthavoc
9 jaar geleden
Geen probleem, mrTomaat goed dat je corrigeert, je hebt gelijk deze is net de ander kant op ;\
Het is inderdaad behoorlijk lastig de goeie te vinden als deze in je search opduikt denk je meteen ok dat zit wel goed dan Maar ik raad het sowieso af, je bent beter af met een modern scherm met HDMI.
Ook al is het een "Blokker" schermpje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties! Op 1 PC zit ook een 7-pin s-video. Als ik deze kabel koop:
http://www.svideo.com/female7pin.html Gaat het lukken als ik op mijn s-video 4-pin op aansluit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, dan moet ik deze kabel hebben:
http://www.svideo.com/7p1.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag reactie's van vraag s-video 7 pin naar 4 pin, hier stellen: http://www.goeievraag.nl/elektronica/televisies/vraag/550881/video-pin-pin-gaan

Het beste antwoord

http://www.mcsnet.nl/contents/nl/d83_vga-naar-svideo-composiet-component-video-RGB-HDMI-converter-omvormer.html

De eerste, daar stop je VGA en je sluit de gele stekker aan op een scartBlokje.

Audio ga je met een jack-tulp kabeltje doen Jack in de PC rood+wit in de SCART-plug.

Toegevoegd na 1 minuut:
De door jouw geopperde kabels gaan niet werke. Je moet dan een PC hebben die comsiet over VGA en S-video uitgooit. Dat gaat nooit gebeuren.

Toegevoegd na 17 minuten:
Overigens is je TV van lage resolutie. Veel meer dan 640x480 zal er niet opkomen. Je kan er dus alleen filmpje mee kijken ofzo. Er op werken zal niet goed gaan. De kwaliteit zal sowieso niet best zijn.