Hoe stel ik mijn nieuwe (digitale) (smart) tv in? (met gebruik van KPN interactief)

Ik heb zojuist een Sony KDL-32W705B Smart tv gekocht en daarbij heb ik net KPN interactief, dus beide moeten ingesteld worden. De KPN lukt me wel, maar ik kom niet door de Auto Start van mijn tv heen. (Heb er echt 0,0 verstand van). De eerste vraag is: wilt u automatische satellietafstemming starten? (aangezien ik geen satelliet gebruik dacht ik overslaan). Daarna de antenneconfiguratie... ik zou niet weten wat ik daar moet invullen (keuze uit vaste antenne/DiSEqC of distributie van 1 kabel) Daar moet je ook de band en bandfrequentie invullen (geen idee wat het is). Er zijn steeds geen services gevonden en als ik via andere weg ga vindt hij geen zenders. Ik doe vast wat fout, maar dit is mijn eerste keer en ik begrijp het helaas niet. Heeft iemand tips of kan iemand mij het stap voor stap uitleggen wat alles betekent? Ik heb alle handleidingen al geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan: http://www.sony.nl/support/nl/content/cnt-man/KDL-32W705B/list

Het beste antwoord

Allereerst: Vergeet dat hele afstemgedoe. ;)

Gewoon de settopbox (het 'kastje') van KPN met een HDMI-kabel (of SCART, maar zowel je settopbox als televisie hebben een HDMI-aansluiting, dus die kan ik van harte aanraden) op de televisie aan sluiten.
Op de foto zie je een HDMI-kabel.

Settopbox aan, televisie aan en vervolgens met de afstandsbediening van de televisie de juiste ingang zoeken.
Dat zal dan een HDMI-aansluiting zijn. Achter op de televisie zijn de HDMI-ingangen genummerd; dat zijn er in jouw geval vier.

Helemaal links bovenaan de afstandsbediening van de televisie zit de knop waarmee je de ingang van de televisie kan selecteren. Daar staat een symbooltje op: Een vierkantje waar vanaf de linkerkant een pijltje naar binnen gaat.
Stel: De settopbox zit op HDMI 1 aangesloten, dan druk je net zo lang op die knop totdat je op HDMI 1 zit (dan zal er een balkje met 'HDMI 1' in beeld staan en herkenbaarder nog: het activatiescherm van de settopbox als je die ook voor de eerste keer aansluit of anders gewoon televisiebeeld).
Uiteraard geldt dit ook voor HDMI 2, 3, et cetera.

Enkele tips:
- Druk niet te snel achter elkaar op de betreffende toets; geef de televisie de kans om naar de volgende ingang over te schakelen.

- Gebruik, nadat je beeld hebt, alleen nog de afstandsbediening van KPN als je gewoon televisie wilt kijken. Druk je op de afstandsbediening van de televisie op een getal, dan springt de televisie waarschijnlijk naar een andere ingang, waardoor je geen beeld meer hebt.

- Je kan de afstandsbediening van KPN koppelen aan je televisie, zodat je ook zaken als volume en de ingangsselectie (heb je nodig als je naar een andere ingang, bijvoorbeeld een blu-rayspeler, wilt schakelen) gewoon met de afstandsbediening van KPN kan regelen.

http://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/installeren-gebruiken/afstandsbediening-instellen.htm

- Als de settopbox van KPN ook voor het eerst wordt aangesloten, dien je in het activatiescherm je abonneenummer en betaalcode in te vullen. Daarna zal deze volledig installeren voordat je televisie kan kijken; dat duurt maximaal 10 minuten.
Deze nummers vindt je in de welkomstbrief, MijnKPN of kan je gewoon opvragen via 0800-0402. Gratis nummer, 24/7 bereikbaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hmm... de foto wordt niet geplaatst.
Gewoon even googelen op HDMI, als je niet weet over welke kabel het gaat.