Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er nog mogelijkheden om programma's van tv op te nemen zonder zo'n duur abonnement van een provider?

Ik ga verhuizen en heb niet meer zo'n duur pakket van tv, telefoon en internet nodig van mijn provider, omdat het internet al op een andere manier geregeld is en de vaste telefoon ook niet meer zo belangrijk is.

Zijn er ook mogelijkheden om zelf gewoon van tv op te nemen, net zoals we vroeger deden met een videorecorder? Dan kan ik toch, wanneer ik 's avonds laat thuis kom, mijn favoriete serie kijken (want nee, niet alles is te zien op Uitzending Gemist, b.v. de commerciële zenders niet, en buitenlandse zenders ook niet).

Let op: ik heb geen digitale tv maar een ouderwetse grote bak, maar ik doe wel veel met mijn iPad.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is handig uit te leggen hoe je wel TV ontvangt. Welke provider, welke techniek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan je nog steeds doen met een videorecorder: -Video cassette recorder (VHS)
-DVD recorder
-HDD recorder
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klinkt veelbelovend, Mr Tomaat.
Ik heb nu een kabelabonnement bij UPC, met zo'n mediabox waar je mee kunt opnemen, pauzeren enz. Nu wil ik een simpeler abonnement nemen, maar wel programma's kunnen opnemen als ik niet thuis ben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedenk wel dat opnames analoog zijn. Als je een beeldbuis hebt is dat verder geen probleem. Het instellen van een analoge recorder vergt soms ook vaak wat meer tijd dan een digitale decoder/recorder.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn ook harddisk-recorders voor analoge tv. Nieuw wordt dat wel lastig, maat op Marktplaats vind je ze al vanaf 10 euro. Vaak wel in combinatie met een dvd-recorder, maar als er ook een harde schijf in zit, hoef je de dvd niet te gebruiken.
(Lees meer...)
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt. Ik weet wat me te doen staat.

Andere antwoorden (1)

Je kan nog steeds een analoog abonnement afsluiten bij UPC of Ziggo. Kan je tweedehands een video kopen en kan je gewoon analoog weer opnemen, net als vroeger. Of met een DVD recorder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding