Wat heb ik nodig om mijn bose installatie aan te sluiten aan mijn "verouderde" platte tv? Deze tv is ook aangesloten via KPN digitaalkastje.

Hiervoor zat er een versterker tussen, maar mogelijk dat er iets tussen te knopen is waar bv de Böseset en of harddisk aangesloten kan worden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even beter uitleggen wat je hebt, en welke video/audio in en uitgangen alle apparaten hebben (merk+type is ook goed dan kan het opgezocht worden). Bose, type?
KPN, merk/type/naam/nummer?
Harddisk ? Wat HDD-recorder, is dat de KPN-decoder of een losse?
TV? Merk/type?

Antwoorden (2)

Als je het geluid van de tv via de bose-set wilt horen, dan volstaat een kabeltje van uit de koptelefoon-aansluiting van je tv naar de aux-ingang van je bose-set.
Als je een harddiskrecorder wilt om programma's op te nemen, dan moet die tussen de coax kabel voor de tv. Daar heb je als het goed is gedecodeerd signaal.
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Plus.
paulus811
9 jaar geleden
Ik zou een harddisk recorder eerder via hdmi aansluiten. Zelfs mijn platte tv uit 2006 heeft die.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Paulus

Ik gok dat jc54 bedoelt dat de coax van de muur in de hdd-recoder moet en dan vanaf de recorder op welke manier dan ook met de tv verbonden moet worden.
paulus811
9 jaar geleden
MrTomaat, dat gok ik ook, maar in het antwoord staat dat deze ' tussen de coax kabel voor de tv moet' . Helemaal niet erg, maar juist omdat het hier een aansluitvraag betreft vond ik het zinvol om te reageren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, dan zitten we weer op schema.
Een kabeltje uit je koptelefoonaansluiting? ja daar koop je een Bose setje voor.
een 3,5mm jack naar 2x tulp is nou niet echt topkwaliteit geluid. Als er digitale aansluitingen mogelijk zijn zou ik dat ZEKER doen.

Geef eerst eens typenummers (van de TV / decoder / bose set) en de afstand die overbrugt moet worden.
Dan kan men hier eenvoudig bekijken welke aansluitingen deze apparaten hebben en wat de beste manier is om het aan te sluiten.