Hoe moet ik mijn Hi-Fi set op mijn nieuwe Samsung aansluiten?

Ik heb net een nieuwe samsung tv gekocht de Samsung UE40F8000. Ik heb ook een Hi-Fi site van Sony. Bij mijn vorige oude Sony TV kon ik met zo'n stekkertje rood-wit-geel (met rood-wit in hifi set) de set verbinden met de tv (rood-wit in de tv) de gele kabeltjes bleven ongebruikt. Bij mijn nieuwe tv is zo'n verloopkabel die naar de rood wit gele aansluiting leid. Als ik daar mijn Hi_Fi set op aansluit komt er geen geluid uit. Mocht het een beetje onduidelijk zijn vraag maar. Hoe moet ik mijn Hi-Fi set aansluiten op de Samsung UE40F8000 en kan dit via de rood-wit-gele kabel

Toegevoegd na 1 uur:
Zegt een Digital Audio Output (Optical) op mijn TV jullie nog iets?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oude hifi-set heeft waarschijnlijk geen optical in.
Nieuwe tv heeft waarschijnlijk geen analoog uit (wellicht nog de koptelefoonuitgang, die kan je dan proberen >jack naar tulpkabel kopen). Anders: http://www.allekabels.nl/audio_kabels/optische_kabels/optisch-naar-tulp-omvormer.html Een receiver heeft tegenwoordig een hoop ingangen om aan alle audio/video connecties te voldoen: https://www.google.nl/search?q=receiver+back&rlz=1C1CHFX_nlNL565NL565&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=A4zIUtLeO6LO0AXX-IDQDg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1536&bih=878
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een hifi set van een jaar oud maar zonder optical dinges
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een Hi-Fi set is dan ook niet wat je normaliter naast een tv zet. Daar hoort een receiver+5.1 speakers bij of een home cinema set. De enige oplossing is dus de converter of een jack naar tulp kabel in de koptelefoonuitgang ALS er een koptelefoonuitgang is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is wel een koptelefoon aansluiting, maar wel aan de voorkant..
Welke aansluiting moet ik nemen?, ik heb nu SCART aan de TV vrij kunnen maken, welke kabel moet er dan komen? en hoe zit dat nou met dat in en uitgang
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Let wel, ik ben sceptisch over SCART op nieuwe TV's ik gok dat deze alleen een ingang is. Maar als hij ook als (geluids)uitgang werkt kan je gewoon de oplossing van linde015 gebruiken http://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/328/scart-adapter-verguld.html Zal mijn benieuwen, meldt het als het werkt.

Het beste antwoord

Ik ben bang dat je er een omvormer tussen moet gaan zetten, van HDMI naar tulpstekkers. Het digitale signaal moet omgevormd worden naar analoog. Zoiets als in onderstaande link.

http://www.allekabels.nl/na/0/1182654/hdmi-naar-s-video-en-composiet-omvormer.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Er van uitgaande dat je Sony geen HDMI ingang heeft.....
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, mijn Sony Heeft geen HDMI
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar wow 70 euro;s heb ik er niet voor over hoor!, is er niets iets goedkoper?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
-
?HDMI?? Ik neem aan dat de vrager geluid van zijn TV, naar zijn versterker wil. HDMI is dan nooit de oplossing. Die is er voor om beeld en geluid NAAR een tv te krijgen. Normaliter gebruik je daar de optical out voor, of tulp/jack aansluiting. Sommige mensen gebruiken als noodoplossing de koptelefoonuitgang. Als er een optical in op de hifi set zit of een tulp/jack out op de tv is het heel makkelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ik wil het geluid van mijn Samsung TV naar mijn Sony Hi Fi set . (bij vorige tv kon dat via een tulp tulp kabel (die rood witte heet toch tulp)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed, ik heb iets vergelijksbaars gekocht bij Handymen

Andere antwoorden (1)

Met de aansluiting die je probeert werk niet omdat dat een ingang is ipv van een uitgang. Je Samsung heeft volgens mij wel een scart aansluiting. Hiervoor kun je een adaptor krijgen van scart naar tulip, gebruik er dan wel een voor out.

Zie als voorbeeld bron.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is ook de vraag of moderne TV's nog SCART uit gebruiken. Ik ben bang van niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens de specificaties op kieskeurig heeft de tv 1 scart aansluiting. Bij Samsung is dat een mini aansluiting waarvoor je een aparte kabel bij hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vraag dan dus ook af of deze zowel SCART-in als SCART-uit is. Dat hij SCART-in is, dat is een gegegeven. Of deze ook als SCART-uit dient, DAT vraag ik me hardop af. "Het is ook de vraag of moderne TV’s nog ((SCART uit)) gebruiken."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb wel een Scart aansluiting met verloop maar die gebruik ik voor mijn DVD player
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als het ook een scart uitgang is kun je ook deze adaptor gebruiken.
http://www.allekabels.nl/scart-kabel/82/369/scart-kabel-adapter.html kun je gewoon je DVD aansluiten en je hebt ook tulip uitgang voor de versterker.