hoe kom ik van de trillende strepen in mijn tv af?

Mijn tv had eerst 2 verticale zwarte strepen in beeld.. Ik dacht dat het pixelfouten waren, maar toen ik dichterbij kwam zag ik dat de strepen trillen en strepen zijn minder zichtbaar met een witte achtergrond.

Inmiddels heeft mijn tv meer dan 10 van die strepen, alleen blijven de eerste 2 wel verreweg het duidelijkst te zien.

Ik kijk digitale tv, met een kastje die met HDMI is aangesloten. Ook als ik mijn laptop aansluit (ook HDMI) zie ik de strepen. Kabel heb ik niet, dus dat kan ik niet testen. Ik heb 2 HDMI poorten en 2 HDMI kabels. Het maakt geen verschil als ik een andere kabel en andere poort gebruik.

Ik denk zelf aan dat het wel eens aan de videokaart kan liggen. Kan iemand dit gevestigen of juist tegenspreken? En hoe veel geld kan het gaan kosten om de tv te maken? (geen garantie meer)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Hoe kan het de videokaart zijn als het effect ook op de digitale decoder te zien is ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet het niet, daarom vraag ik het ook. Wat is het dan? U weet het blijkbaar beter dan ik.

Het beste antwoord

Het lijkt er sterk op dat de TV zelf defect is en gerepareerd moet worden. Het is best mogelijk dat je nog beroep kan doen op garantie (ook al zegt de leverancier dat die verlopen is), lees maar eens op https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/consumentenrecht/garantie-en-conformiteit/garantie/
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb inmiddels een ticket geopend om de tv te laten repareren. Bedankt voor het antwoord!