Over het algemeen is alleen de connector voorzien van een dun laagje goud, om het idee van kwaliteit te geven. Ja, het geleid beter, maar als de kabel ertussen prut is, dan heb je er niets aan. Een kabel is zo goed als zijn slechtste onderdeel. Zoals hiervoor genoemd, digitaal heeft een hele goede basis kwaliteit. Goede kabels zijn heel duur, en de rest van je apparatuur moet van hetzelfde niveau zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee. Digitaal signaal is digitaal signaal. Alleen op hele lange afstanden zijn betere kwaliteits kabels interessant.

Toegevoegd na 16 minuten:
En daarbij is eentje met een goud laagje niet perse beter dan een zonder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat niet zo zeer om of het een digitaal signaal betreft. Meer om de electrische geleiding van het materiaal. Goud geleid slechter dan koper.
Als je veel last verwacht van corrosie is goud aan te raden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Soortelijke_weerstand
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_geleiding
http://nl.wikipedia.org/wiki/Corrosie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Edit: Alleen de vraag is wat de vraagsteller bedoeld met: "Is een gouden HDMI-kabel beter dan een gewone HDMI-kabel?"
Gaat het om de levensduur van de kabels of om de snelheid ervan?
ja, goud geleid beter. daardoor is het signaal ook beter. meestal zijn ze ook ietsjes duurder maar dan betaal je wel voor kwaliteit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kom je er bij dat goud beter geleid?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is zo. Houd geleidt Super goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Betere geleiding is onzin, de "gouden" kabel is gewoon van koper, alleen de aansluitpennen zijn voorzien van een zeer dun laagje goud. Het voordeel hiervan is dat ze niet corroderen in een vochtige omgeving zodat slecht contact zou kunnen ontstaan na langere tijd.