Wat voegt een HD-ontvanger toe? (zie uitleg)

Ik sta op het punt Ziggo (tv+internet) aan te schaffen. De functie van de HD-ontvanger (of recorder) snap ik niet precies.

Het standaard abonnement zou ook al HD tv moeten bevatten (60 zenders met digitale kwaliteit, waaronder 16 zenders in HD kwaliteit). Dat is dan niet interactief. Ook gemiste programma's terugkijken is standaard bij Ziggo...

Verder zou ik niet zo goed weten wat de voordelen zijn. Ik wordt niet veel wijzer van de site. Kan iemand uit ervaring spreken? Wat voegt het toe? Is de beeldkwaliteit beter? Ik hoor het graag!

Vriendelijke groet,
R.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
GV, zat gister toevallig te kijken wat digitale hd tv nou eigenlijk inhoud. als ik het goed begrijp heb je een dvb-s tuner nodig om zonder extra kastje hdtv te ontvangen de meeste tv hebben nog geen dvb-s dus is een extra kastje en een hdmi ingang nodig. maargoed ik snapte het ook niet helemaal eerlijk gezegd.
bamibal
10 jaar geleden
DVB-S is voor satellietontvangers. Voor kabel-tv heb je een DVB-C tuner nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, en werkt DVB-C ook voor hdtv via internet? Ik zat te googlen naar een tv met iig 2 HDMI ingangen, voor externe apparaten. Maar een derde ingang is nodig als ik op digitale tv via internet overstap (dacht ik). Makkelijker is natuurlijk hdtv via het ci slot zonder extra apparaat. Heb nu digitenne, maar ik zou zonder extra kosten per maand kunnen overstappen op digitale tv van mijn internetprodiver, alleen is mijn huidige tv met 1 HDMI ingang misschien niet toereikend. Dus vandaar de vraag.

Antwoorden (2)

Het voordeel van de HD ontvanger met recorder is dat je programma's kunt opnemen en stilzetten terwijl je kijkt. Even koffie zetten tijdens een film is geen probleem, want je drukt gewoon op pauze. De interne harddisk neemt vervolgens de film gewoon op en kun je op ieder gewenst moment verder kijken. De interactieve HD ontvanger heeft ook verbinding met internet (via een wifi adapter of kabel). Je kunt dus Youtube kijken of films huren ' on demand' , wanneer het jou uitkomt dus. Het beeld is uiteindelijk niet beter. HD is HD in beide tuners.
paulus811
10 jaar geleden
Het feit dat HD-kwaliteit en interactieve tv bij je abonnement wordt geleverd, wil nog niet zeggen dat je dat dan ook kunt gebruiken. Om tv in HD-kwaliteit op je TV te zien, moet je ten eerste een HD-tv hebben, en ten tweede een decoder die de beelden in HD-kwaliteit naar je TV stuurt.

Sommige tv's hebben de mogelijkheid om een CI+ module in de tv te steken. Die tv's hebben dan een (HD)decoder ingebouwd.

Een HD-recorder is net als een videorecorder. Je kunt er tv-programma's mee opnemen, maar dan in HD-kwaliteit.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een CI+ ding in mijn tv dus dat moet geen probleem zijn. Ik ontvang via de kabel Nederland 1 al gratis in HD.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar voegt een HD ontvanger dan nog wat toe?