Waarom zijn tv beelden uit tweede wereldlanden vaak zo flets?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
wat zijn tweede wereld landen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Idd wat zijn dat.. wij?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat is voornamelijk rusland en latijns amerika (lang leven wikipedia)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zuid Amerika bijv
Antoni
10 jaar geleden
"De tweede wereld is een in onbruik geraakt begrip om het blok van geïndustrialiseerde en communistische landen mee aan te duiden. Een groot deel van deze landen hadden zich verbonden in het Warschaupact en de Comecon. Het is altijd een vrij ongebruikelijke term geweest, terwijl de term eerste wereld voor de rijke geïndustrialiseerde kapitalistische landen - waarvan de meeste deelnamen aan de NAVO - daarentegen lange tijd vrij gangbaar was. De invoering van deze twee termen volgde min of meer logischerwijs op het veelvuldige gebruik van de term de derde wereld. Dit is de derde groep van voornamelijk ontwikkelingslanden die niet onder de groep van westerse landen, noch onder die van de communistische landen gerekend werden. De term tweede wereld wordt nu vooral gebruikt voor landen die al redelijk ver ontwikkeld zijn maar nog niet op het niveau van de "eerste wereld". Dit zijn voornamelijk de voormalig communistische landen in Oost-Europa, die na de val van het IJzeren Gordijn een nieuw regime kregen. Ook veel landen in Latijns-Amerika worden tot de tweede wereld gerekend." http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_wereld

Antwoorden (2)

dat heeft te maken met het licht.in deze landen is het licht van een heel andere intensiteit.dat beïnvloedt niet enkel de opgenomen beelden maar ook de smaak van wat men mooi vind.het veel gebruikte suikerzoet rose en hemelsblauw zijn geen harde kleuren en geven iets zachts (flets) aan de beelden.het licht beïnvloed de smaak en andersom.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ahhhh... En ik dacht juist aan minder goede camera's
niko
10 jaar geleden
camera`s zijn over het algemeen niet slechter dan de onze."Bollywood"gebruikt zeer goede opname apparatuur.veel van onze camera`s komen uit de zogenaamde 2-3de wereld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dan noem je wat. Bollywood is niet echt representatief tegenover de lokale buitenlandse nieuwszenders waarvan een West-Europeaan de meeste voorbeelden ziet. Ik heb in mijn leven 0 bollywood films gezien(en dat is ongeveer het gemiddelde hier) en 100en/.1000en nieuwsfragmenten uit Zuid-Amerika/Rusland/India etc. Ik zou wel gewoon zeggen dat het aan slechte kwaliteit distributie/opname beelden licht. Net zoals de geluidskwaliteit die bijna altijd overstuurd en ruizerig is.
Heeft te maken met de lage kwaliteit, lage resolutie, slechte distributie, mogelijke extra compressie van beelden die in minder bedeelde landen opgenomen worden. Vaak ook weer in de moeilijkste situaties (overstromingen/ramper/etc.). Nieuwsitems dat het zo mooi en rustig en lekker weer is in Verweggistan zien we zelden.

Oudere SD-beelden in Europa opgenomen zien er door de bank genomen ook fletser uit.

Toegevoegd na 2 dagen:
Verdedig altijd je min, is wel zo netjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In hoeverre is dat eigenlijk een argument? In veel gevallen worden die beelden immers met dezelfde camera's geschoten als die hier gebruikt worden.... De overdracht en bewerking wordt in veel gevallen gewoon door mensen gedaan die lokaal werken, maar dus wel met apparatuur die ze hebben meegenomen uit bijv. Nederland. Persoonlijk denk ik overigens dat het vooral met de kleuren aldaar te maken heeft. In Rusland zijn de gebruikte kleuren nu eenmaal anders. Niet wat we gewend zijn, en daardoor dat het flets over komt. Al is het natuurlijk ook van belang hoe de vragensteller 'flets' precies definieert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In veel gevallen worden die beelden immers met dezelfde camera’s geschoten als die hier gebruikt worden Ik ga er dus in mijn antwoord van uit van niet. Oudere SD-beelden in Europa opgenomen zien er door de bank genomen ook fletser uit. De overdracht en bewerking wordt in veel gevallen gewoon door mensen gedaan die lokaal werken, maar dus wel met apparatuur die ze hebben meegenomen uit bijv. Nederland. Ik ga uit van mensen/appartuur die daar zitten, niet Nederlanders die met hun apparatuur daar heen komen.