Ondersteunt de philips tv 42pfl7623 1080p50 of 1080p60?

Op mijn mediaspeler moet ik in de videoconfiguratie van de speler 1080p50 of 1080p60 instellen. Ik weet dat de 1080p full HD is en dat ondersteunt deze TV. Wat is het verschil eigenlijk tussen de 50 en 60 instelling?

Welke waarde moet ik voor mijn philips TV instellen (philips 42pfl7623)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je tv kan je niet instellen op hz/fps, die ontvangt gewoon wat hij ontvangt. Als jij 1080p40 (onbestaand) uitstuurt naar je tv zal hij op zwart slaan of nog gekker.

Antwoorden (1)

Volgens pagina 42 van de handleiding ondersteunt deze TV zowel 1080p50 als 1080p60. De eerste is 50 beelden per seconde, de tweede 60 beelden per seconde. Zie http://www.gebruikershandleiding.com/Philips-42PFL7623/preview-handleiding-50386.html
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank! Ik kon het zo snel niet vinden in de handleiding. Althans ik, zat in de technische manual te kijken die online stond. Goed gevonden dus. Ik neem aan dat ik dan het beste de mediaspeler op 60 beelden per seconde te zetten.
gvrox
11 jaar geleden
Dat lijkt me inderdaad de beste setting, maar ik vraag me af of je het verschil daadwerkelijk zou zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo werkt het niet. Het beste is om het aan te passen naar het bronmateriaal. Als ik bestanden vanaf mijn PC naar mijn tv stuur verander ik de verversingsfreqeuntie afhankelijk van het bronmateriaal. Als dit bronmateriaal Amerikaans is dan zet ik hem op 60hz, als het Europees is op 50hz. Voor wereldwijd bioscoopmateriaal kan je hem het beste op 24p zetten, maar als die optie niet aanwezig is zoals wellicht op je mediaplayer, kan je hem het beste op 60hz zetten. Op mijn PC doe ik het met bioscoopmateriaal nog anders, dat laat ik opsnellen met mijn mediaplayer van 24 naar 25 fps en zet ik mijn tv* op 50hz. Resultaat geen telecinejudder. Ik ben dan ook heel gevoelig voor onjuiste fps en judder of gekke pulldowns. *Mijn tv is geen 24p televisie. http://vimeo.com/1792533