Hoe kan ik, als ik mijn laptopscherm op het scherm van mijn TV heb aangesloten, het geluid ook vanuit de tv krijgen?

Ik heb met een kabel die ik zomaar uit de lade heb gevist het scherm van mjjn laptop op de tv weten te krijgen. Het enige dat ik weet is dat het geen HDMI kabel is. De tv is een redekijk kleine samsung die wel plat is, dat is ook alles dat ik weet over de tv. Nu lukt het me alleen niet het geluid uit de tv te laten komen in plaats van uit de laptop. Hoe moet dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan op drie manieren, maar het ligt aan de mogelijkheden van je laptop en tv welke voor jou bruikbaar is.

1) als je laptop een hdmi-uitgang heeft en je tv een hdmi-ingang dan kun je met deze kabel zowel beeld als geluid van laptop naar tv zetten;
2) Als je in je laptop een geluidskaart hebt met een audiouitgang kun je deze audiouitgang aansluiten op de audioingang van je tv (of van je versterker). Welke kabel je nodig hebt is onmogelijk te zeggen omdat ik je laptop en tv niet ken;
3) Verreweg de slechtste optie (qua kwaliteit) is om een jackplug naar tulp-kabel te kopen. De jack gaat in je koptelefoonuitgang van de laptop en de tulp (rood en wit) gaan in je tv. Vrijwel elke tv heeft een dergelijke ingang.

Op 1 van deze manieren zou het moeten lukken.