Kan ik een andere wifi stick kopen voor mijn smart tv dan de standaard wifi stick van samsung?

De standaard wifi stick kost 79 euro. Dat is mij wat te duur. Dus weten jullie een goedkopere werkende oplossing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.2K

Het beste antwoord

als je even googled op die stick moet je hem goedkoper kunnen vinden
ik vond hem via Wehkamp geloof ik voor rond de €48
is ook niet weinig maar ja wellicht kun je het ook bedraad maken via een kabel
verder werkt ie prima en is gemakkelij kte installeren
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat kan wel eens heel listig worden. Je kan een USB-WiFi-dongle kopen voor een tientje die werkt op elke PC en laptop. Ik heb echter zo het vermoeden dat er op die originele stick van Samsun bepaalde software zit, die je heel erg moelijk ergens anders kan krijgen. Natuurlijk als je maar goed zoekt is die software wel ergens te vinden, maar dat mag ik hier op GV niet verkondigen.

Je zou kunnen proberen van iemand die die stick heeft, daar de software van af te halen, maar ik geef je weinig kans. Hoogstwaarschijnlijk kan je het vergelijken met een WiFi-dongle van een telecom-aanbieder.

Echter, je kan natuurlijk wel eerst een WiFi stick van iemand lenen en kijken of het werkt. Dan kan je altijd nog je plan trekken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je zou echt een stick special moeten kopen van samsung.
Ik heb ook meerdere keren geprobeerd een wifi stick in de tv en het werkt totaal niet.
Ik heb nu originele van samsung en die werkt wel prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is er, zoek eens op internet naar de "pluggy" die geeft wifi en nog veel meer, ik ga hem ook kopen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dat is een antwoord naar mijn hart. 9ik ga effe zoeken.
Als je een goedkopere alternatieve oplossing wil:

- Powerline. Dit is een implementatie die bestaat uit twee stekkerplugs met een netwerkaansluiting. De ene is in de buurt van je TV en de ander bij je router. Op die manier loopt het signaal via het stroomnet, en heb je dus een vaste verbinding. Er zijn verschillende soorten van te krijgen. Het beste is wel als je het via een direct stopcontact laat lopen, en niet via bijv. een verlengsnoer.

Kijk hier voor prijzen. Te koop als paar en enkel:
http://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouTlWoB

Dat wifi-ding presteert niet super goed, dus een optie die 200 Mbits haalt is goed zat.
Maar er is een leuk setje te krijgen van TP link; de TP-Link AV500 Mini Powerline Adapter Starter Kit TL-PA411KIT. Lijkt me de beste optie voor je:

http://tweakers.net/pricewatch/314777/tp-link-av500-mini-powerline-adapter-starter-kit-tl-pa411kit.html

- Een andere optie is om gewoon een draadloze bridge neer te leggen. Dit kan met zgn. wireless extenders, of een tweede draadloze router die je in bridge modus zet.