Is het mogenlijk om je pc aan te sluiten op je pc via usb ?

Ik zou graag mijn pc aan willen sluiten op mijn tv, ( tv als monitor. ) Zodat ik pc-games op mijn tv kan spelen.
En dan wel het liefst via usb verbinding, mijn tv beschikt ook van usb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat is niet mogelijk; de TV heeft een USB aansluiting om b.v. foto's en filmpjes van een USB stick af te spelen. Er bestaan overigens wel monitoren met USB aansluiting waarover beeldinformatie gestuurd kan worden; maar dat is niet geschikt voor heel snelle beeldwisselingen zoals bij spelletjes.

Beter is het om de HDMI aansluiting te gebruiken, als je TV dat heeft. Dan heb je een DVI->HDMI kabel nodig (of een gewone HDMI kabel als je PC dat ook al heeft).
gvrox
11 jaar geleden
Direct van USB naar USB: NEEN. Wel evt via een adapter:

http://nl.hardware.info/nieuws/24329/vijf-monitoren-via-usb-met-cirago-uda2000

Die USB-aansluiting op je TV is voor het afspelen van video en foto's niet als ingangkanaal voor video-datagegevens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Het nadeel van zo'n soort adapter is weer dat het niet geschikt is om spelletjes te spelen; veel meer dan een framebuffer is het niet.