Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogenlijk om je pc aan te sluiten op je pc via usb ?

Ik zou graag mijn pc aan willen sluiten op mijn tv, ( tv als monitor. ) Zodat ik pc-games op mijn tv kan spelen.
En dan wel het liefst via usb verbinding, mijn tv beschikt ook van usb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
754

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat is niet mogelijk; de TV heeft een USB aansluiting om b.v. foto's en filmpjes van een USB stick af te spelen. Er bestaan overigens wel monitoren met USB aansluiting waarover beeldinformatie gestuurd kan worden; maar dat is niet geschikt voor heel snelle beeldwisselingen zoals bij spelletjes.

Beter is het om de HDMI aansluiting te gebruiken, als je TV dat heeft. Dan heb je een DVI->HDMI kabel nodig (of een gewone HDMI kabel als je PC dat ook al heeft).
(Lees meer...)
gvrox
11 jaar geleden
Direct van USB naar USB: NEEN. Wel evt via een adapter:

http://nl.hardware.info/nieuws/24329/vijf-monitoren-via-usb-met-cirago-uda2000

Die USB-aansluiting op je TV is voor het afspelen van video en foto's niet als ingangkanaal voor video-datagegevens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Het nadeel van zo'n soort adapter is weer dat het niet geschikt is om spelletjes te spelen; veel meer dan een framebuffer is het niet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding