Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar moet je op letten bij het kopen van een coax splitter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Belangrijk is dat je een metalen koopt.
Die plastic dingetjes hebben geen bescherming tegen radiofrequenties en storen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@gast118206: plaats dit dan als antwoord

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Belangrijk is dat de splitter een impedantie (weerstand) van 75 Ohm waarborgt (voor TV signalen) en verder een goede afscherming (omhulsel) heeft voor externe signalen. Wil je het gebruiken voor het verdelen van analoge signalen, dan luistert het veel nauwer dan voor het gebruik van digitale signalen.
Bij iedere onderdelenhandel of electronicazaak zijn deze te koop.

Toegevoegd na 9 minuten:
Je zou ook voor een actieve splitter (antenneversterker) kunnen kiezen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tvsplitter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een actieve versterkt het signaal.
Dat kan nut hebben als je het signaal over langere afstand wil transporten, of meer als 2 afsplitsingen wilt maken. Voor verbeteren van het signaal heeft het in ieder geval geen zin, want het versterkt namelijk OOK de storing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In mijn toevoeging wijs ik op de mogelijkheid om de actieve splitter te overwegen. In mijn antwoord heb ik het duidelijk over de passieve splitter. Ook zij je in de link een voorbeeld staan van een afgeschermde splitter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij gebruik van Video on Demand (denk: uitzending gemist) moet je zorgen dat de splitter retourgeschikt is. Anders kan je wel TV kijken, maar geen uitzendingen aanvragen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding