Hoe kijk je tv met een CI+ kaart van KPN?

Zoals de vraag al zegt. Graag duidelijke uitleg. Wat moet je hebben? Ik heb al een abbonement bij KPN, met een xperia-box. Ik heb deze vraag al vaker gesteld, maar nooit een goed andwoord gekregen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat anders iemand het voor je doen? :)

Het beste antwoord

aller eerst kun je via de eerste link kijken of jouw tv geschikt is, mocht je het niet zeker weten.

Als je het zeker weet dat je tv geschikt is dan kun je via kpn een CI+ modulen bestellen. Nu zegt kpn op de site het volgende:
"Je kunt Interactieve TV op twee televisies aansluiten. Zo kun je op twee locaties in huis optimaal genieten van scherp, digitaal beeld.

Als je meer dan twee televisies in huis hebt, dan krijg je gratis Digitenne bij je abonnement. Je betaalt dan geen aansluitkosten of abonnementsgeld, alleen de huur van de Digitenne-ontvanger: € 4,- per maand per ontvanger.

Zo heb je voor € 4,- ook scherp digitaal beeld op die andere tv's in huis - zonder dat je een draad door het hele huis hoeft aan te leggen!

Je kunt Digitenne gewoon bij Interactieve TV bestellen."

Ik weet dus niet zeker of het ook geld als je maar 1 tv op interactive tv hebt en de andere via digitenne wil.

in de laatste link staat precies beschreven hoe je de insteekkaart moet installeren
voor de duidelijkheid heb ik het plaatje even geleend
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als eerst moet je een tv hebben die CI+ ondersteund. vervolgens stop je de smartcard (dat platte kaartje) in je kastje van KPN. tenzij je hem rechtstreeks in je tv stop dan hem je nog een ondersteunende module nodig. hier stop je dan je smartcard in en vervolgens alles in je tv. vervolgens laat je je tv zoeken naar de digitale kanalen. als het goed is doet die het dan.

ps: als je tv de digitale kanalen niet kan vinden moet je even kijken naar je signaal sterkte

hopelijk heb je hier iets aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat platte kaartje zoals ook bij andere aanbieders stop je in je TV en niet in de experiabox of het kastje van KPN.
Dat kaartje smartkaart stop je direct in je tv (mits deze het kaartje ondersteund). Deze zit meestal aan de zijkant van je tv.

Je hebt dus geen aparte box (experiabox) of wat dan ook voor extra kastje nodig. Dit is bij UPC ook. Dat is juist het handige van zo'n kaartje. Geen extra boxen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet in eerste instantie een TV hebben met ondersteuning voor CI+ en dan het liefst één die de KPN heeft goedgekeurd voor CI+ gebruik binnen het KPN netwerk.

Daarna heb je een CI+ module nodig die je KPN je zal aanleveren. Daar gaan eenzelfde of dezelfde smartcard in die mogelijk in je Xperia Box zit.

De CI+ met Smartcard schuif je dan in je TV en hoe die met de module omgaat lees je in de handleiding van je TV.

Hoe je aan de CI+ module komt? Die vraag je aan bij de KPN.