Waarom engelse namen op tv?

Waarom 'hotter than my daugther?' , alles in het programma is Nederlands?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat zo'n programma vaak uit het buitenland gekocht wordt.

Hotter Than My Daughter is een programma van de BBC.

De Nederlandse versie moet dan worden goedgekeurd door de oorspronkelijke producenten en vaak willen die dat
de naam gehandhaafd blijft.

http://www.youtube.com/watch?v=mGaF6FBhKPo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat trekt meer kijkers aan en in dit geval rijmt het ook en dat klinkt beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"hotter" en "daughter" rijmt niet hoor ! de uitspraak is anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja als je het op zn nederlands uitspreekt dan rijmt het niet... Maar gelukkig spreken veel nederlanders wel engels.
Een Engelse titel 'verkoopt' beter dan een Nederlandse.
Net als in muziek een Engels liedje klinkt beter dan in het Nederlands.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat 'hot' ook moeilijk te vertalen is, denk ik.
'Hipper' zou kunnen, maar is eigenlijk een ouderwetse uitdrukking, letterlijk 'heter' is natuurlijk belachelijk, 'sexier' slaat de plank mis, want dat is het bepaald niet, en wat nu vaak gebruikt wordt : 'vetter' is meer voor een afval- programma geschikt.

Dus ook dat zou een reden kunnen zijn dat ze de BBC-titel letterlijk gehandhaafd hebben.