Waarom heb ik geen HD zenders bij extra mediabox?

Ik heb(sinds kort) een extra mediabox met DVR besteld bij upc voor in de slaapkamer, en ik heb hem(pas vandaag) mogen verwelkomen, goed aangesloten, alles werkend, maar om een of andere reden ontvang ik er geen HD zenders op. Bij mijn huidige abonnement heb ik wel HD afgesloten en van wat ik begreep zou ik ook HD zenders moeten hebben op de extra mediabox, ik krijg de melding dat de zender niet toegankelijk is(als ik op een hd zender ga). In de woonkamer ontvang ik wel gewoon HD zenders. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? en waar de fout precies aan ligt?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Mogelijk moet je even wachten totdat de decoder alle entitlements (rechten om iets te zien) heeft ontvangen. Je zou inderdaad ook HD kanalen moeten kunnen zien.

Welke decoder heb je nu, een Cisco ? En welke had je al in de huiskamer ?

Toegevoegd na 16 minuten:
Ah, dank voor de extra info, daarmee is het "mysterie" achterhaald: de Thomson DVR is geen HD decoder, dus daarop kun je geen HD kanalen ontvangen. Hoe had je het eigenlijk aan willen sluiten, je zult gemerkt hebben dat er geen HDMI aansluiting op zit ?
gvrox
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt. In de huiskamer heb ik er een(van UPC) vergelijkbaar met de cisco 8485dvb hd dvr, die van de slaapkamer is echter een andere namelijk de thomson dci 62.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
enorm bedankt voor de geruststelling en informatie. Dat klopt hij heeft inderdaad geen HDMI aansluiting, alleen een SCART aansluiting, maar ik dacht dat de HD zenders ook te ontvangen waren zonder HDMI.
gvrox
12 jaar geleden
De decoder chip die in de thomson zit kan geen h.264 (=mpeg4) decoderen, en alle HD kanalen zijn h.264. Als 2e decoder van UPC heb ik de compacte Pace (dus zonder DVR), die wel HDMI heeft, maar ik heb deze als "standaard" 2e mediabox besteld. Toch krijg ik er de HD kanalen ook op te zien, zelfs als ie via SCART is aangesloten, de decoder schaalt namelijk het beeld van HD naar SD en zet dat op de SCART.