Nee mijn tv heeft wel een HDMI aansluiting maar is een HD ready tv. Hij zou wel 1080 i aankunnen maar geen 1080p. Dus een HDMI aansluiting betekent niet per se dat je tv dan HD FULL is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een HD-ready toestel is ook gewoon een HDTV. 720p is ook een HD-resolutie, deze kan prima ontvangen en weergegeven worden door een HD-ready tv. Over Full-HD wordt niks gevraagd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar geen HD FULL. HD full is alitijd 1080p en HD ready kan 720p of 1080i aan. Hij vraagt of je met een HDMI aansluiting een HD tv hebt. Daarop zeg ik ook nee. Ligt eraan of het HD tv is of HD ready.

Andere antwoorden (1)

Nee dat hoeft niet zo te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vrijwel alle platte TV's zijn HD of HD ready. HD ready wordt de laatste jaren nauwelijks meer verkocht.
Als er een HDMI aansluiting op zit kan de TV -zeer waarschijnlijk- HD signalen verwerken en (al dan niet in HD kwaliteit) laten zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord is correct, er was een tijdje sprake van een tussenvorm tussen SD en HD, je had dan tv's die 480p/576p(ipv 480i/576i SD) accepteerden over een aansluiting die beter was dan composiet. Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Enhanced-definition_television#Connectivity kon dit ook een HDMI ingang zijn. Aangezien de tv's geen 720p hoefde te accepteren en ook niet zoveel lijnen hadden waren het geen HDTV's. De reactie van AdrieK is vandaag de dag meer van toepassing, als je een nu een TV koopt met HDMI ingang dan is ie 99,99% zeker HD-ready op HD-ready 1080p* (*Full-HD gebruik ik niet meer omdat die term discussie voedt, het is namelijk een term die nooit goed gedefinieerd is) Nog een leuke: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?slg=nl&scy=nl&ctn=32PW9551/12 Een HD-CRT met HDMI, deze wordt door Philips HD-prepared genoemd.