Goede kijkcijfers leveren meer geld op bij het krijgen van reclame inkomsten.
12 jaar geleden
De reclame inkomsten worden in die verhouding verdeeld. Bovendien willen juist reclamemakers het liefst hun reclame in een kijkcijferkanon hebben, En betalen hier graag voor. Met de Superbowl in Amerika gaat reclame tijd volgens mij zelfs inmiddels per opbod.
12 jaar geleden
je ziet toch al die reclame blokken tussen de shows door?
daar verdient het programma aan. mensen die hun producten willen verkopen doen dat dmv reclame, en dat willen ze graag doen op tv. en hoe kan je beter je product verkopen dan aan een show waar veel mensen naar kijken?
heb je liever dat 60 mensen je product zien, of 60.000?
60.000 dus !;)
en hoe groter je show is, dus hoe meer mensen kijken, hoe meer het kost om reclame in die reclammeblokken te krijgen van die serie. (volg je me nog;) )
Dus kortom ze verdienen aan de mensen die reclame willen hebben in hun reclame blokken.

verder verdienen tv series zoals 'the voice of holland' ook aan optredens van hun kandidaten en liveshows enzo !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het tarief van de reclame in en rondom een uitzending is afhankelijk van de kijkcijfers. Dus hoe meer kijkers hoe hoger de rekening. Ook is het mogelijk reclamezendtijd te kopen voor een bepaald percentage van de kijkcijfers. Dus als je koopt voor 10% en er kijken maar 3% wordt je reclame weer uitgezonden tot je opgeteld de 10% haalt.