Wat zijn die vreemde verticale doorzichten strepen op mijn TV en zijn ze normaal?

Ik heb hier ooit nog eens een post over gemaakt namelijk deze: http://www.goeievraag.nl/vraag/normaal-lichtjes-verticale-strepen-tv.261136.
Maar zaken zijn nu toch redelijk veranderd.

Er werd me toen verteld dat het banding was en heb dus mijn TV omgeruild in de winkel en heb direct een nieuw gekregen, maar deze nieuwe TV heeft EXACT hetzelfde probleem. Namelijk dat er doorzichtige, verticale, lijnen zichtbaar zijn bij beweging (niet stilstaand) over heel licht gekleurde oppervlakten. Op wit lijken ze dan bijvoorbeeld iets grijzer dan het originele wit.
De lijnen komen verticaal voor van L -> R na ongeveer iedere 5 cm.

De TV is een Philips HD LED-TV (100 Htz) en hij wordt gebruikt voor digitaal te gamen op een PS3.

Toegevoegd na 37 seconden:
Een nieuwe HDMI-kabel heb ik ook al geprobeerd maar loste niets op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef eens het exacte nummer PHF.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
32PFL5206H/12
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het trouwens bij alle settings/beeldinstellingen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Check je kabel eens goed. Koop een coax 12 kabel (een goede, dus met kabel keurmerk) koop niet een te lange kabel en rol deze niet op. Die strepen kunnen duidelijk op slecht signaal van de kabel.

Het beste antwoord

Grote kans dat dit een aardlus probleem is, probeer eens een ander stekkerdoosje (met aarde)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Merkwaardig. Ik ben in een vorig leven TV hersteller geweest, maar dit is merkwaardig.
-ofwel hebben alle TV's van dat type die fout en is het een constructiefout. Vraag een test in de winkel.
-ofwel is er wat mis met je PS3. Probeer hem eens op een andere TV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op tweakers.net wordt er veel over banding gesproken op het forum. Ook op andere fora: http://www.avforums.com/forums/lcd-led-lcd-tvs/1423748-philips-2011-9000-series-smart-led-tv-8.html (crtl-f banding). Dikke kans dat de vrager opnieuw een slecht model heeft gekregen.