Wat houd een neoplasma TV in?

Ik zie net een reclame op TV voor een TV met een "neoplasma" scherm. Ik kan er geen informatie over vinden op internet en ben dus benieuwd of iemand een idee heeft van wat het precies is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is een aanduiding die Panasonic voor haar nieuwste generatie plasmaschermen gebruikt. In feite is de techniek hetzelfde (superieur beeld tegenover LCD en LED), maar zijn ze een stuk energiezuiniger, sneller en schijnen ze minder last van inbranden te hebben. Het blijft dus gewoon plasma, maar neoplasma is gewoon een leuke marketingterm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

NeoPlasma is een verbetering op de Plasma TV. Het is dunner, de bewegingen zijn vloeiender, de contrast-ratio is hoger, etc.

http://www.homecinemamagazine.nl/home_cinema/tv_high_definition/led_neopdp/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord NEO betekend niets meer of minder dan Nieuw.
Het betreft hier dan ook niets meer of minder dan een nieuwe (vernieuwde) generatie plasmascherm.