Hoe sluit je je laptop aan op de TV met behulp van de HDMI kabel?

Ik heb een nieuwe samsung TV met HDMI aansluiting, de laptop heeft dat ook en de kabel ook. Maar als het is aangesloten dan zie ik wel dat de samsung op de laptop staat aangesloten, maar op de TV zelf zie ik zwart beeld en een witte muis meer niet.

Hoe kan ik dit goed instellen zodat het goed aangesloten is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

in de instellingen op je scherm de juiste resolutie instellen.
Je TV kan zeer waarschijnlijk 1366x720 pixels aan bij 50Hertz, en mogelijk 2048x1080x60Hz.
Het zou ergens in de handleiding moeten staan, of op internet.
Als je de muispointer wel ziet, is er een goeie kans dat de instelling al goed is, maar er gewoon niets op dat deel van het scherm staat: probeer eens een venster te verslepen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je alleen je muis cursor ziet klopt, dan is het al helemaal goed. Je kan namelijk altijd kiezen tussen een schermkopie en een schermuitbreiding.

Rechtermuisklik op je bureabladachtergrond en kies: Schermresolutie aanpassen, en dan bij "meerdere schermen" het beeldscherm dupliceren. Dan heb je de kopie die ik gok die je wil hebben.

Als je tv en laptop niet hetzelfde aantal pixels hebben dan ziet het er niet zo scherp uit op de tv en als je beeldschermen niet de zelfde verhouding hebben gaat alles er vertekend uitzien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op mijn laptop(toshiba) kan met de fn-f5 combinatie kiezen voor verschillende standen van de beeldschermen. weet niet of dat in dit geval ook zo is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal aan de laptop liggen. Maar op veel laptops zitten wel sneltoetsen daarvoor.
hel lijkt me handiger om je tv in je netwerk op te nemen middels de WIS09 dongle en dan kan je vanaf je tv je laptop benaderen en zo bekijken wat erop staat
ik neem aan dat je op films doelt
die kun je dan zo streamen naar je tv en bedienen met je afstandbediening
Bronnen:
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is natuurlijk veel minder "handig", nu heb je een directe verbinding, ook kan je nu gewoon alles bekijken niet alleen de bestanden die je tv begrijpt. Ik heb nog een "oude" tv zonder netwerkfunctionaliteit, maar als dat erop zat zou ik nog steeds HDMI gebruiken.