Wie weet hoe ik zenders kan vinden en vastleggen op deze Philips tv? Het serie nummer weet ik niet (zie foto)

Tis een tweede hands tv van de kringloop,heb er vandaag een universele afstandsbediening bij gekocht (ook van Philips) maar nergens een knopje te bekennen. ik kom wel in het menu van de tv maar zie dan alleen "Brightness" , "volume" en "timer" enzo maar geen zenders zoeken.Er zijn nu 5 zenders die wel kunnen zien maar de rest dus niet.Mijn zoontje wil zo graag tv kijken op zijn kamertje... wie weet raad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak kan je met een universele afstandsbediening geen zenders opzoeken alleen met de orginele.
Dat heb ik ook meegemaakt met een 2e hands TV.
Dat moet je gewoon doen met de knopjes die op de TV zelf zitten,anders gaat het echt niet lukken.
Op zo'n universele zit geen zenderzoek functie voor jouw TV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je eventueel zou kunnen doen nog tot de tijd dat je de juiste afstandbediening hebt is mocht je die nog hebben, een oude video recorder er op aan sluiten en op de video recorder de kanalen opzoeken en installeren. Het is misschien omslachtig maar voor hetzelfde geld heb je nog zo een ding staan en kan het een "tijdelijke" oplossing zijn :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Mokummer
Dat is een goede tip,die ook echt werkt!
Mijn broer kwam met die oplossing bij een 2ehands TV.
We hadden gelukkig nog 2 oude videorecorders in de kelder.
(we gebruiken nu al een tijdje een digitale recorder)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het nou echt niet lukt met afstandsbedieningen kan je altijd het volgende doen. Kijk of je met de AB wel het input/AV kanaal kan selecteren. Koop een tweedehands digitaal ontvangerkastje, misschien heb jezelf of een kennis er nog een staan. Bestel een tweede kaartje en je hebt tv. Je kan op een abonnement meerdere kaartjes bestellen die dan dezelfde zenders laten zien. Ooit zal analoge kabel er toch wel uitgaan dus zo’n kastje is nooit weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die tip van die videorecorder gaan we straks proberen !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Mokummer : Wow top het werkt echt ! dank je voor de gouden tip ! :-)

Het beste antwoord

Allereerst kan je met weinig tot geen enkele universele afstandsbediening een televisie in stellen. Tenzij het een van het zelfde merk (Philips) is.
De universele afstandsbedieningen zijn om het toestel te bedienen, maar niet om in te stellen en hebben ook niet alle bedieningsknoppen als de originele.
De universele zijn de wereld ingekomen, daar er honderden tot duizenden soorten zijn en de winkeliers ze niet allemaal op voorraad kunnen houden.
Maar instellen van het toestel is meestal niet mogelijk. Anders zouden er veel te veel knoppen nodig zijn voor zoveel merken.
Daar het een wat ouder toestel betreft, en de foto niet helemaal duidelijk is, zal je eerst het type nummer, wat je op de achterkant ziet van het apparaat, in je vraag moeten vermelden.
De afstandsbediening die ik van een gelijkend toestel ken, heeft 2 knoppen die je tegelijk moet indrukken. Gelijkend op een Wiebertje (gesloten en open) (zit onder het klepje bovenin soms). Dan kom je in het instel menu. Hiermee kan je ook het voorkeuze nummer bepalen.
Let wel: Dit kan alleen met een AB van Philips of de originele.
Philips werkt met RCxxxx types. Dus bij jouw apparaat hoort een er ook zo een.
Dat kan terug gevonden worden met je type nummer.
In het type nummer is zelf af te lezen van welk bouwjaar en bouwweek het toestel is. Dat is de lange serie (S/N) code die je op het typeplaatje aan de achterkant kan vinden.
Als je van achteruit leest, vergeet de laatste 6 cijfers en dan zijn de de 4 hiervoor de aanduiding van de bouwweek en het bouwjaar.
Dus bv: heb je als laatste 10 cijfers 3592 300788 is 35 de week van het jaar en 92 - 1992.
Deze code wordt op alle Philips apparaten toegepast sinds 1988.
Hierboven op het type plaatje heb je het type nummer van de TV in deze combinatie: 2 cijfers (2 0f meer letters) en dan 4 cijfers / (cijfers)
bv. 23ML3202/1. - 23 is de inch (grootte van de buis) ML is het gevoerde chassis en 3202 de techniek, waarbij /1 aan kan geven dat het om een eerste versie gaat.
Met deze gegevens kan je gerichter zoeken naar een afstandsbediening.
Deze zou je kunnen lenen van iemand die hem nog heeft, of voor een vervangende afstandbediening van Philips die WEL die instelmogelijkheid voor jouw type heeft.
He toestel langs brengen om in te stellen kan alleen binnen jouw kabelgebied.
Nadien kan je wel weer de tv bedienen met de universele AB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Meestal zitten de functies onder een andere toets dan je gewend bent, het is dus gewoon proberen, het kan zelfs zo zijn dat je twee toetsen tegelijk in moet drukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb dat gedaan maar er gebeurt niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak zit er aan de voorkant of zijkant een frontje met daarachter knopjes zou zeggen probeer dat eens. Overigens kun je ook je afstandbediening anders programmeren wellicht dat het dan lukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat niet lukken hoor,met een universele afstandsbediening( eigen ervaring),die heeft geen zenderzoek functie.
Kan alleen met de orginele afstandsbediening of via de TV knoppen zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Universeel heeft de functie ook zit alleen op een geheel andere plaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou,dat is dus niet zo hoor.
We hadden zelfs meerdere universele afstandsbedieningen en dat werkt echt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe je echt iets fout, geloof mij.
Misschien zit er op de achter/onderkant van de tv een sticker met het modelnummer zoja dan kan je zoeken op,
wwwgebruikershandleiding.com/philips/handleiding/-4-541-html

Toegevoegd na 58 seconden:
www.handleiding.com/philips/handleiding/-4-451-html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zat een sticker op de achter kant maar die is eraf gehaald, dus geen idee welk serie nummer het is helaas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je nog kan doen is de achterkap eraf halen,bij oudere toestellen zit vaak aan de binnenkant van de kap ook een sticker met product info
Als ik de foto zie lijkt het geen erg nieuwe TV.
Bij de oudere Philips toestellen stel je de zenders in via 3 knopjes op het apparaat zelf. Bij die toestellen kon dat meestal niet via de afstandsbediening.
Die knopjes zitten vaak onder een klepje aan de voorkant, meestal onder het scherm of rechts naast het scherm. Vaak verborgen, en te openen door er op te drukken. Ik zou eerst zoeken of je die knopjes kunt vinden.

Als je ze vindt werkt het meestal als volgt: de knopjes zijn dan gemarkeerd met
(1) een Ruit met een hoekje er af en (=Open geheugen)
(2) een Ruit (=Opslaan),
(3) een Pijltje (=Zoeken)

Stel de zenders dan in:
- Open geheugen met (1) Het kanaalnummer gaat knipperen.
- Zoek de volgende zender met (3). De tv zoekt achter elkaar alle banden en kanalen af. Druk een paar keer op (3) tot je een zender vindt die je wilt opslaan.
- Als je de zender gevonden heb, zet de tv dan op het kanaal waar de zender moet komen (bv Nederland 3 op kanaal 3).
- Druk Opslaan (2)
En dit voor elke zender. Succes.