Die vraag is onmogelijk te beantwoorden, omdat het aanbod per kabelaar verschilt. Zo zal de ene kabelaar wel CNN doorgeven en geen ARD, en een ander laat TV5 of of ERT weer weg. De vraag in welk restaurant je het goedkoopst kunt eten, valt ook nauwelijks te beantwoorden.

Daar komt nog bij dat we helaas aan een antwoord op de vraag, bij welke kabelaar we het goedkoopste uit zijn, helemaal niets hebben. Als Delta (in Zeeland) het goedkoopst blijkt te zijn (en misschien ook nog wel het ruimste aanbod aan zenders) dan heb je daar niets aan als je in Sneek of Almelo woont.

De bedoeling was, dat kabelmaatschappijen vorig jaar zouden gaan concurreren, en dat iedereen op de kabel mocht. Maar om onduidelijke, en juridisch zeer ingewikkelde redenen, heeft de rechter daar in augustus 2010 een stokje voor gestoken.

Wel zou je prijzen kunnen vergelijken van de 2 andere vormen van televisiekijken, digitenne en satteliet-tv t.o.v. kabel-tv. Maar dan blijft het nog appels met peren vergelijken, omdat de manier van kijken (en opnemen, terugkijken etc) sterk van elkaar verschillen.

Als je toch prijzen wilt weten (en vergelijken) dan ben je daar niet langer dan een kwartiertje druk mee. Ga gewoon naar de sites van de kabelaars en noteer de prijzen. Maar kijk dan ook hoe hun programma-pakket in elkaar zit. Al met al, zal het prijsnivo nauwelijks verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ty