schotel televisie

me vader wil nu ook een schotel tv omdat dat blijkbaar de beste kwaliteit levert maar nu gaat alles nog via zo'n kabel.
vraag:
wat moet ik allemaal aanschaffen en wat kost maandelijks? en het mag wel goede kwaliteit zijn (hd)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een hd-decoder gebruikt om digitale kabel te ontvangen heb je in principe even goede als niet betere kwaliteit beeld als met schotel(hd). http://www.plasma-discounter.nl/ma-1consumentenbond-digitale-tv-beste-met-kabel.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige wat dan nog hoeft te doen is een HD-ontvanger te halen met een smartcard. Het signaal ontvang je namelijk al.
Cryofiel
13 jaar geleden
Als ik het nu over jou heb, mag ik dan schrijven "Ze vader wil een schotel"? Ofwel: zou de onderstaande vraag eens willen beantwoorden? Ik ben wel benieuwd...
http://www.goeievraag.nl/vraag/me-ze.172101

Antwoorden (3)

Je moet een schotel aanschaffen met een ontvanger en een smartcard. de abb. kosten zijn vanaf 9,95 per maand.
mss zit hier iets bij zie link http://www.canaldigitaal.nl/televisie/basis.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan oa terecht bij canal digital waarbij je de schotel en kastje erbij krijgt....je kan een het ander ook zelf aanschaffen,maar als je er niet veel verstand van hebt kan je het beter over laten aan iemand die er wel verstand van heeft.
HD zenders krijg je alleen als je een extra abbonement erbij neemt,tot nu toe is alleen ned 1 2 3 gratis in HD verkrijgbaar.
Inderdaad geeft schotel nog altijd het beste kwaliteit....kijk anders even op de site van canal digital.

Toegevoegd na 22 uur:
maar met HD maakt het verschil niet uit,sterker nog HD kabel is nog wel eens beter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je allemaal aan moet schaffen is vrij eenvoudig.
Wanneer je een satellietontvanger koopt,koop je over het algemeen het gehele pakket d.w.z. ontvanger/tuner,schotel,lnb en over het algemeen wordt ook de chipkaart van canaldigital meegeleverd welke je via de telefoon kunt activeren.
De kwaliteit van satellietontvangst is optimaal.
De beeldkwaliteit is subliem.
Ik heb zelf al jaren satelliet tv en wil niets anders meer.
De kosten zijn geheel afhankelijk van wat je graag ontvangen wilt.
Je kunt kiezen voor set-top.
Je hebt dan alle Nederlandse tv zenders van publiek tot commercieel en de keuze uit enkele honderden buitelandse zenders.
De kosten hiervan zijn ongeveer €49,= per jaar.
Daarnaast kun je kiezen uit bepaalde extra pakketten v.a. €9,95 per maand.
Satelietontvangers zijn er in verschillende prijsklassen.
Je kunt het dus zelf zo duur maken als je wilt.
Staar je trouwens niet blind op zgn. HD kwaliteit.
Het verschil tussen normale digitale tv (sateliet) en HD is met het menselijk oog nl. niet te zien.
De kwaliteitsverschillen zijn alleen te ontdekken in laboratorium opstelling.
Helaas laat de consument zich van alles aanpraten en alles wat je krijgt aangepraat ga je op den duur ook geloven (en zien!!!).
Voor het menselijk oog is er nl. geen verschil dus maakt het niet uit of iets wordt uitgzonden in normale of HD kwaliteit.