Kan het kwaad als ik mijn tablet fast charge met een 25w oplader ipv de voorgeschreven 15w?

De fast charge is niet bijgeleverd en de ander komt van de smartphone

2 jaar geleden
in: Tablets
1.3K
crispy
2 jaar geleden
De fabrikant schrijft voor om op te laden met 15w, en jij vraagt nu of 25w ook kan.
Ik zou zeggen: dat kan, maar niet zo lang en de kans op een sneller defect rakende accu is groot.
Hou je gewoon aan de specificaties, dan heb je de grootste kans op een goede performance.
TurfGraver
2 jaar geleden
Watt is een combinatie van spanning en stroom.
Als de spanning correct is zal de stroom door de verbruiker geregeld worden.
Kortom geen probleem als het maar de zelfde spanning is.

Antwoorden (1)

Nee. De tablet laadt niet meer dan hij kan verwerken (Max 15 watt), als de lader maar de juiste spanning (volt uitgang) heeft. Hij gaat ook niet sneller laden, je hebt nu overcapaciteit.