Hoe kun je Minecraft spelen met een vriend op een Apple telefoon?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tablets
5.4K

Antwoorden (1)

Je kunt Minecraft Pocket Edition samen met je vrienden en familie spelen. Zowel offline als online. Hiervoor heb je de volgende drie opties:

Lokale multiplayer. Door te verbinden met hetzelfde draadloze netwerk kun je gemakkelijk met elkaar spelen. Eén speler start zijn wereld op, waarna de ander op Play drukt en op deze zelfde geopende wereld tapt. Je kunt zonder gecompliceerde instellingen met elkaar spelen. Hiervoor moet je wel onder opties Local server multiplayer inschakelen.
Online multiplayer. Het is ook mogelijk om met andermans Minecraft-server buiten je eigen netwerk te verbinden. Je drukt dan op Play > Edit > External, waarna je het IP-adres en de poort van de server invult. De hoster moet dan wel zijn IP-adres met je delen en de gebruikte poort mogelijk openzetten. Met Pocketmine kun je op een computer een vaste server maken, en via Google zijn veel servers voor de game te vinden.
Minecraft Realms. Met behulp van Minecraft Realms kun je verbinden met een door Mojang beheerde server. Deze functie is echter nog lang niet voor iedereen beschikbaar: alleen op de pc en Mac is Minecraft Realms officieel uitgerold en op iOS en Android wordt de serveroptie nog uitgetest. Heb je een alpha-account voor Minecraft Realms voor iOS, dan kun je hiermee inloggen vanuit de instellingen van de game.