Onze ipad reageert niet meer op aanraken van het scherm, wat kunnen we hieraan doen?

Onze ipad doet het nog wel zoals hij het hoort te doen, maar reageert niet meer op aanraken van het scherm. We kunnen hem dus ook niet even helemaal uitschakelen. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tablets
7.6K
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Ik ben niet bekend met een iPad. Maar heeft een iPad een fysieke aan/uit knop? Zo ja, meestal als je die langdurig inhoudt, staat hij zelf opnieuw op

Het beste antwoord

Mogelijke oplossingen die ik vond:

Herstart het apparaat.

Het scherm van de iPad kan vet zijn door veelvuldig gebruik. Hierdoor reageert het scherm slecht op uw aanrakingen. Maak het scherm schoon met een zachte doek.

Koppel eventuele Lightning- of USB-C-accessoires los. Als uw beeldscherm werkt nadat je een accessoire hebt verwijderd, probeer dan een ander stopcontact, andere kabel of oplader.

Je iPhone is statisch geladen. Het is niet vaak gehoord, maar zeker wel mogelijk dat je iPhone statisch geladen is en daarom je touchscreen niet reageert. Dit komt veelal voor met droog weer. Het beste kan je de iPhone zonder hoesje op de grond neerleggen, of afdnemen met een dampdoekje om de statische elektriciteit te ontladen.

Zorg ervoor dat er voldoende iPhone opslag beschikbaar is op het apparaat. Je kunt dit controleren in Instellingen > Algemeen > Opslag en gebruik > Opslag beheren. Probeer minstens een paar honderd MB beschikbaar te hebben, zo niet een paar GB, aangezien iOS echt slechter gaat presteren met te weinig beschikbare ruimte. Het verwijderen van ongebruikte apps is een gemakkelijke manier om wat opslagruimte te herstellen.

Laat de iPad repareren: er zit misschien een kabeltje los of je Touch-IC is stuk.