Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan whatsapp op een tablet?

Ik ben van plan om een tablet te kopen voor mijn opa. Hij wil daar natuurlijk graag whatsapp op. Er staan veel artikelen over op internet, maar die zijn allemaal vrij oud en erop gebaseerd dat je een mobiele telefoon hebt, zodat je whatsapp web kunt gebruiken. Hij heeft echter geen mobiele telefoon. (Geen smartphone, wel een oude klaptelefoon)

Kan je gewoon de APK van de website van whatsapp downloaden en kan je de gewoon en het nummer van zijn klaptelefoon gebruiken? Of moet je een tablet kopen waar een simkaart in gebruikt te worden? Of staat whatsapp gewoon in de playstore voor tablets?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Tablets
8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Voor Whatsapp moet je een sms kunnen ontvangen op het toestel/tablet waar je hem op wil registreren. Voor zover ik weet heb je dus een SIMkaart nodig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Moet die sim kaart ook in de tablet zitten of kan dat ook gewoon in zijn klaptelefoon blijven?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Volgens mij moet de sim kaart in het toestel zitten waar whatsapp op geinstaleerd staat
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
In jou geval dus in de tablet
Amadea
4 jaar geleden
Met een tablet kun je niet telefoneren. Daar kan geen simkaart in.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Klopt maar je hebt wel tablets met 4g access en daar heb je dan weer wel een simkaart voor nodig
Thecis
4 jaar geleden
Je hebt er geen simkaart voor nodig. Via Google Voice kan je een nep nummer aanmaken. Stappenplan is op internet te vinden (zie ook antwoord hieronder).
Via Google Voice kan je tegenwoordig Whatsapp installeren met een nep nummer. Dat kan je op veel plekken vinden. Hier 2 locaties waar het stappenplan staat:
https://www.gratisdatingtips.nl/whatsapp-zonder-telefoonnummer/
https://nl.wikihow.com/WhatsApp-gebruiken-zonder-telefoonnummer

Je hebt dus idd een telefoonnummer nodig. Die maak je aan. Een simkaart is niet nodig.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Je kunt whatsapp via whatsappweb gebruiken op je tablet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding