Hoe kan ik zien of mijn Ipad nieuw of refurbished is?

Mijn Ipad is kapot gegaan en deze heb ik naar Apple laten sturen. Vandaag kon ik een Ipad ophalen, maar de mijne was niet gemaakt. Ik kreeg een andere, maar ik weet nu niet zeker of ik een nieuwe of een refurbished Ipad heb gekregen. De jongen in de winkel kon het ook niet met zekerheid zeggen. Kan ik hierachter komen?

4 jaar geleden
in: Tablets
4.4K

Antwoorden (1)

• Open Instellingen op de iPhone of iPad
• Navigeer naar Algemeen
• Tik op Info
• Controleer het nummer bij Model

Dit nummer vertelt je iets meer over de geschiedenis van het toestel, met name de eerste letter.
• M: Origineel toestel, werd nieuw verkocht
• F: Refurbished toestel, gereviseerd door Apple of een erkende Apple serviceprovider
• N: Vervangend toestel, origineel toestel dat is vervangen door Apple
• P: Gepersonaliseerd toestel met inscriptie of gravering (vooral bij iPads)

Helaas is dit geen garantie want alleen Apple of een erkende Apple serviceprovider kan het modelnummer van een toestel aanpassen. Deze worden dus alleen gewijzigd wanneer het toestel gereviseerd wordt door Apple zelf. Onafhankelijke reparatiebedrijven hebben deze toegang niet.

Het kan dus best zijn dat je een refurbished iPad hebt zonder dat het modelnummer gewijzigd wordt. Wanneer je deze via een refurbished website hebt gekocht is er niets aan de hand en weet je dat het om een gereviseerd exemplaar gaat.
4 jaar geleden
Iloon2punt0
4 jaar geleden
Het betreft een N-nummer. Maar dat kan zoals ik begrijp dus toch een refurbished zijn die Apple een ander nummer heeft gegeven, dus nog geen echte zekerheid :-(
SimonV
4 jaar geleden
Nee. Dit is een origineel toestel. Anders zou Apple het een F hebben gegeven.
Iloon2punt0
4 jaar geleden
Ahh zo, nou dat is natuurlijk helemaal fijn. Bedankt voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Iemand heel goed geholpen!
Z512099
4 jaar geleden
+ van mij, helemaal gelezen.