Waar moet ik op letten bij het kopen van een tablet?

Ik wil een tablet aan mijn moeder cadeau doen. Ik weet dat zij geen 3G/4G op haar tablet hoeft en dat ze hem voornamelijk gebruikt om spelletjes te spelen en soms muziek af te spelen. Hoe kom ik bij een goede tablet uit?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Tablets
2.4K
paulus811
4 jaar geleden
Ik zou in ieder geval een tablet nemen met een besturingssysteem waar jij ervaring mee hebt. Dus heb je zelf een Apple iPad, geef die dan ook aan je moeder zodat je haar kunt helpen als ze iets wil weten. Mijn moeder heeft een Android van Samsung en ik (als Apple gebruiker) zoek me altijd gek als dingen als ze vragen heeft.
Amadea
4 jaar geleden
Heeft ze wel al ervaring met digitale apparaten? Dat het scherm groot genoeg is en de plaatjes duidelijk zijn is volgens mij dan belangrijker dan het systeem dat erop staat. Een kennis van mij had van haar kinderen een tablet gekregen maar die was veel te klein en onoverzichtelijk, daar kon ze niet mee overweg.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@paulus811 Ik heb zelf een iPhone maar mijn moeder heeft een Samsung-telefoon. Ik kan me goed vinden in je antwoord, vooral het zoeken als ze vragen heeft. Meestal raadpleeg ik Google :)
@Amadea Ze gebruikt al een aantal jaren een iPad, maar deze is inmiddels zo oud en traag dat ik haar een nieuwe wil geven. De tablet die ik op het oog heb, is iets groter dan de iPad die ze had.
Bedankt voor jullie reactie!

Antwoorden (1)

Dit is heel erg persoons gebonden, sommige mensen vinden een hoge pixelwaarde belangrijk, terwijl andere mensen meer kijken naar de opslagruimte bijvoorbeeld. Ik zou gewoon een tablet nemen die goed staat aangeschreven op internet. Vaak zijn dit een tablet van Samsung of een IPad van Apple. (Dit zijn ook wel de duurdere merken). Als je toch een onbekendere tablet koopt, moet je goed opletten of ze wel alle (of een grote deels van de) apps ondersteunen. Vraag ook in de winkel naar een medewerker om meer uitleg te geven over tablet A of tablet B. Vaak kunnen hun duidelijk de verschillen tussen beide tablets uitleggen. Succes!