Nemen foto's veel plaats in op een tablet?

Ik zag dat mijn tablet bijna vol is. (Samsung Galaxy Tab A). Nu zitten er wel overal foto's en dat vind ik niet alleen super vervelend maar ook erg verwarrend. Ze zitten achter mijn fototoestel, in de Galerij, in Google foto's, in OneDrive, in Dropbox, in de map 'mijn documenten' en wie weet waar nog meer. Het irriterende is ook dat als ik ergens foto's wis ze in al die andere apps niet gewist worden. Maar de belangrijkste vraag is of ze veel plaats innemen.

7 jaar geleden
in: Tablets
2K
kierkegaard47
7 jaar geleden
Wat is veel .... doorgaans nemen ze meer ruimte in dan tekstbestanden en minder dan video. Maar het hangt van een aantal zaken af, o.a. in welke resolutie de foto's zijn, welke kleurdiepte ze hebben, enz.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zeg 3-5MB per foto. Maal duizend is 3 tot 5GB. Maar ja misschien zijn het er 100 of 10?!
zondag
7 jaar geleden
MrTomaat Het zijn er een stuk of 1000 maar nu ik ze wil laten afdrukken via de app van het Kruidvat zijn het er maar 600 en gemiddeld 3 MB per foto. Maar is 5 GB veel op een tablet? Ik heb geen idee.
Ik snap trouwens niet dat zo'n app van het Kruidvat mij er bij het uitkiezen maar ca. 600 voorschotelt want in werkelijkheid zijn het er over de 1000. Wat is dat voor een selectie? Weet jij daar meer van?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoeveel opslagruimte heeft je tablet? Bij 16GB is 5GB wel veel te noemen.
zondag
7 jaar geleden
Ja, 16GB.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Das veel. Ik zou ze op je PC zetten. En van je Tablet halen.
dudemeister
7 jaar geleden
neem een account bij Flickr
1,5 Tb gratis, zoveel ruimte maak je niet eens vol in a lifetime
alle foto's erheen en dan van je tablet
middagje eraan zitten uit alle apps naar Flickr
ik heb automatische upload aan staan via wifi - alles erheen nooit ruimte tekort

Antwoorden (1)

Het hangt een beetje af van te kwaliteit van een foto. Gemiddeld liggen die waarden tussen 4MB en 22MB per foto.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry, fout gekeken! De waarden liggen tussen 1.2 MB en 6.6 MB!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
En is dat veel of weinig?