waarom is de accu van mijn tablet zo snel leeg? Hoe kan ik de duur verlengen?

tablet accu

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tablets
5.5K

Antwoorden (7)

Door de helderheid lager te zetten, bespaar je energie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat n app APNdroid, die gaat dat tegen (ligt geloof ik wel aan t type tablet).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mn antwoord op de vraag over tegengaan van ongewenst internet op vakantie staat trouwens de link naar meer info, zit nu op mn telefoon dus kan dat niet kopiëren
Je kan de duur verlengen door handmatig je mail te checken ipv gebruik te maken van 'push'. Ook de EQ instellingen uitzetten helpt (bij iPad dan).
Zorg er ook voor dat het beeldscherm al vrij snel zwart wordt als het niet wordt gebruikt. Daarnaast moet je natuurlijk de helderheid laag zetten.
Ook applicaties die gebruik maken van je locatie of GPS nodig hebben kosten energie. Maak hier alleen gebruik van als het echt nodig is. Het helpt natuurlijk ook altijd om overal de laatste updates van te hebben.

Toegevoegd na 52 seconden:
Het helpt trouwens ook om niet de hele tijd meerdere internetpagina's open te hebben staan. Dus sluit ze als je ze niet direct nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Tablet niet non-stop aan de lading hebben staan werkt ook, anders gaat de batterij steeds minder lang mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die moderne Lithium-Ion accu's kun je juist beter WEL opgeladen houden voor een langere levensduur: http://www.postbus31.com/4467/android-haal-het-einde-van-de-dag-zonder-oplader-android/
Het scherm is waarschijnlijk één van de grootste verbruikers die op je Android-telefoon aanwezig zijn. Gebruik, indien mogelijk altijd de auto brightness.

Het is verstandig de automatische time-out van het scherm op een zo kort mogelijke tijd in te stellen.

Live wallpapers verkorten de accuduur. Beter is dus een statische wallpaper.

Gebruik je de GPS-ontvanger niet, schakel deze dan uit.

Gebruik je de dataverbinding van je Android-telefoon hoofdzakelijk voor het automatisch binnenhalen van e-mail dan volstaat ook een minder snelle 2G verbinding. Via de instellingen van je telefoon kun je forceren dat alleen 2G gebruikt wordt.

WiFi is een nog grotere accu-killer dan 3G. Het spreekt voor zich dat je WiFi beter kunt uitzetten wanneer je ergens bent waar geen accespoint beschikbaar is.

Hulp zoeken kan ook helpen. In dit geval wordt de hulp van een app bedoeld, en wel een task-manager. Met een taskkiller kun je met één druk op de knop deze apps afsluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet welke tablet je hebt, maar als je Android hebt, kan je BatteryBooster installeren en deze zo instellen dat als je de tablet uit zet (standby) hij automatisch in vliegtuigmode wordt gezet. Daarbij is dan de wifi, bluetooth en 3g uitgezet. Dat scheelt in batterij gebruik.
Daarnaast kan je de helderheid op automatisch zetten, zodat hij bij minder licht ook minder vel gaat branden.
Voor de iPad zullen er ook vast wel zulke apps te vinden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Zet het op de Batterijbesparing
2. Zet de Helderheid wat lager
3. Zet zo min mogelijk apps aan

ik hoop dat dit helpt
Van: IKHEBHETANTWOORD