Mijn Flymo grasmaaier slaat steeds af, waarom is dat en hoe los ik dat op?

Waar kan dit aan liggen?
En hoe kan ik dat oplossen?

TomVanA
een jaar geleden
Ik weet niks over grasmaaiers, laat ik daar mee beginnen. Maar je kan eventueel benzine additieven toevoegen aan de benzine. Waar draait je grasmaaier op? Als je E10 haalt, stop daar direct mee. De E10 die wij sinds de wijzigen hebben, bevat 10% Bio-ethanol. Deze substantie vreet langzaam de plastic benzine tanks van scooters (en ik verwacht dus ook grasmaaiers) aan. Probeer voortaan E5 met 5% Bio-ethanol. Als Benzine Addetief kun je denken aan het volgende product: https://www.olievoordeelshop.nl/eurol-petrol-system-cleaner-additief-250-ml.html Laat mij s.v.p weten hoe het uitpakt.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk teveel weerstand waardoor de messen of draadspoel niet soepel genoeg kan draaien. Vooral nu het gras in deze tijd van het jaar relatief veel vet bevat, loopt een maaier snel vast. Controleer of er geen opeenhoping van gras onder de maaier zit geplakt.

Zet de maaier op de hoogste stand, of als het een trimmer is: houd de maaier iets hoger. Probeer niet teveel gras tegelijk te maaien. Als het gras hoog is, of als je planten met grotere bladeren of stengels wil maaien, moet je dat stukje voor stukje doen en de machine telkens even tijd geven om goed op gang te komen door even 2 seconden niks te maaien en de maaier een beetje op te tillen. Maai steeds smalle stroken, maximaal de helft van de breedte van de maaier.

Is je gras eenmaal wat korter en heb je het losse gemaaide gras verwijderd, dan kun je nog een keer maaien met de maaier op de lagere stand. In verband met het droge weer is het voor het gras echter beter om nu juist niet te kort te maaien.
een jaar geleden