Welke USB adapter heb ik nodig voor een lampje van 10W?

Ik heb een mooi lampje gekocht en deze is USB gevoed.
Welke USB adapter heb ik daarvoor nodig? Ik weet dat het een lampje van 10W is.
Gewoon een usb stekker van een iPfone oid?

TurfGraver
2 jaar geleden
2A minimaal.

Antwoorden (1)

Ik neem aan voor het opladen van het lampje, dan heb je een standaard USB kabel nodig en een standaard adapter. Als het goed is, is er ook gegeven met hoeveel mA het lampje laadt. Neem dan een adapter met een beetje overcapaciteit.
Het lijkt mij dat je met 2000 mA voldoende moet hebben.
jc54
2 jaar geleden
Griffin
2 jaar geleden
Da's gek, je stelt een beetje overcapaciteit voor, maar je adviseert een adapter die precies 10W kan leveren bij 5V...? Want I = P/U oftewel 10W/5V=2A of 2000mA Beter is dus iets van 3000mA adviseren voor wat headroom :-)
TurfGraver
2 jaar geleden
Als het voor laden is zal headroom niet nodig (wel handig) zijn.