Wat kan een oorzaak zijn voor het blijven piepen van het deuralarm van mijn koelvries combi?

Koelen en vriezen werkt nog steeds perfect, maar het deuralarm gaat zeer onregelmatig af. Drie dagen gepiep, vervolgens een dag rust. Een half uur gepiep, vervolgens twee uur rust. Het betreft een Liebherr CUN3033

Antwoorden (2)

Blijkens https://www.gebruikershandleiding.com/Liebherr-cun-3033/preview-handleiding-192322.html komt dit vaker voor en ligt het aan de sensor. Het piepen kan worden verholpen door een nieuwe sensor te laten monteren.
Amadea
2 jaar geleden
Bij mij was het niet de sensor wat wel vermoed was en vervangen werd maar de monteur kon na 1 week weer langskomen en heeft na de 2e reparatie het moederbordje/printplaat vervangen bovenin de koelkast en sindsdien geen last meer.
Het is een klusje van niets en was zo gebeurd.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Rieneke1
2 jaar geleden
Was je er geen vermogen voor kwijt?
Thecis
2 jaar geleden
Wanneer het binnen garantie valt niet. Daarbuiten kunnen dit soort dingen inderdaad nog wel eens prijzig worden.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Gelukkig voor mij was het onder garantie.