Hoe krijg ik mijn afvalpas uit de wasmachine?

Ik heb mijn afvalpas in mijn zak laten zitten tijdens het wassen. Nu is de pas in de gleuf terecht gekomen aan de buitenkant van de trommel (zie foto). Iemand enig idee hoe ik deze eruit krijg? Moet dan de hele wasmachine uit elkaar?

(Dit verklaart trouwens wel het verdwijnen van sokken in de wasmachine)

Picture for question
Amadea
2 jaar geleden
(Een sok kan daar onmogelijk terechtkomen, alleen iets stevigs kan er door de draaiende trommel heen geduwd worden).

Antwoorden (2)

Dat lijkt mij met een pincet mogelijk voor elkaar te krijgen. Eventueel met een klein tangetje erbij om de grijze rand iets opzij te houden zodat je het pincet ertussen kunt schuiven.
Amadea
2 jaar geleden
In de trommel zitten 3 trommelribben, wasribben..
Kijk in de handleiding hoe je één kunt verwijderen, los maken.

Pak nu een punt tang of ander spits voorwerp.
Probeer hiermee het pasje te verwijderen.

Wellicht vind je ook je sokken terug tussen de trommels.

Succes!
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Bordensteker
2 jaar geleden
+
Die wasribben (trommelribben) (of minstens één ervan) staan bovenop een normaal bedekte en niet zichtbare opening in de trommel. En die opening (waar je je normaal helemaal niet bewust van bent) brengt dus de redding.
Zulke dingen niet weten ... geeft geen pas.