Hoe roep je een zone aan met Google Assistant voor Philips Hue lampen?

Ik heb in de Hue app kamers aangemaakt, woonkamer, keuken, hal, trap, toilet. De woonkamer, keuken en hal heb ik gegroepeerd in een zone 'beneden'. Het lukt prima om via stemcommando 'doe alle lampen aan in de woonkamer' de lampen aan te doen, maar het commando 'doe alle lampen beneden aan' wordt nooit begrepen.

Het beste antwoord

Het zone aanroepen zit nog steeds in de betafase. "'Zones bevinden zich momenteel in de betafase en kunnen nog niet worden gebruikt met andere functies, zoals routines, accessoires of spraakassistenten'.
Sommigen gebruiken aangepaste routines om dit op te lossen.
https://www.smartenlight.com/philips-hue-google-assistant/#Routines_to_set_the_Scene_in_one_Room
SimonV
3 jaar geleden
paulus811
3 jaar geleden
Top SimonV, die links had ik nog niet gevonden. Begrijp nu ook dat het (nog) niet werkt en het dus niet aan mij ligt. Een bepaalde scene aanroepen is me ook nog niet gelukt, maar dat is nu ook beantwoord. Ik weet dat er grotere problemen in de wereld zijn, maar dit zijn van die kleine irritaties. Tnx!
SimonV
3 jaar geleden
Graag gedaan. Je hebt waarschijnlijk de nieuwste updates?
https://www.beaumotica.nl/tips/philips-hue/hoe-kan-ik-de-software-firmware-van-philips-hue-lampen-updaten
paulus811
3 jaar geleden
SimonV, nogmaals dank en ja ik heb de laatste updates. De artikelen in de link zijn wel een jaar oud, maar kennelijk is het Philips nog niet gelukt om in dat jaar ook zones aan te sturen. Het werkt allemaal ok, maar heeft soms fratsen. Zo moest ik gisteren van kanaal wisselen omdat een bewegingssensor de bridge niet kon bereiken. Mijn vrouw is inmiddels wel klaar met al mijn gadgets:-) Ik wacht geduldig af....

Andere antwoorden (1)

Een scene creëeren in de zone en de scene naam via stemcommando gebruiken zou moeten werken. Anders kijk eens op https://www.smartlampen.nl/how-to/philips-hue-scene-maken-en-instellen/