Zijn Tefal en Moulinex een en hetzelfde merk of uit dezelfde fabriek?

Ik vraag dit omdat deze twee oventjes identiek lijken te zijn. Moulinex Tournebroche Optimo OX485810 - Mini oven
en
https://www.bol.com/nl/p/tefal-optimo-of4848-bakoven-39l/9200000132350367/?bltgh=tK0HnAMjhzRFFNehk4VI7g.1_4.5.ProductTitle
op de prijs na.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
12.4K

Antwoorden (2)

Er kunnen uitzonderingen zijn, maar in principe zijn het dezelfde artikelen. Vaak heeft een product dan ook de merknaam 'Tefal Moulinex'.
Als het onderdelen betreft.
Deze oventjes zijn overigens niet 100% identiek. Ze hebben een iets ander nummer en de Tefal is pas in maart 2020 uitgekomen (Moulinex in 2016). Het Tefal-model is ook iets kleiner. Volgens Kieskeurig.nl.
SimonV
3 jaar geleden
Tefal en Moulinex zijn twee verschillende handelsmerken van hetzelfde bedrijf, namelijk de SEB Groupe.
De SEB Groupe is een Frans bedrijf dat keukenapparatuur en -gerei maakt. Dit bedrijf is eigenaar van de handelsmerken Tefal, Moulinex, Rowenta en Krups.
Er zijn meer bedrijven, die verschillende eigenaar zijn van meerdere handelsmerken. En wat deze bedrijven vaak doen is eenzelfde artikel onder meerdere handelsmerken uitbrengen, waarbij de prijs per handelsmerk verschilt. Vaak is één handelsmerk altijd de duurste en een ander altijd de goedkoopste.
En het lijkt erop dat dit bij dit oventje ook zo is. Maar ik heb op bol.com even de productbeschrijvingen van beide oventjes bekeken en ik zie bijna meteen één verschil.
Voor de Tefal staat vermeld, dat het rooster op 6 verschillende hoogtes geplaatst kan worden. Voor de Moulinex staat vermeld, dat het rooster op 8 verschillende hoogtes geplaatst kan worden. Zo zullen er nog wel wat (kleine) verschillen zijn, waarbij de Moulinex meer lijkt te kunnen voor een lagere prijs.
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Het zijn verschillende merken, net als Bosch en Siemens. Maar ze leveren vaak identieke producten. De Tefal en Moulinex oven komen uit dezelfde fabriek. De modelnummers verschillen, de specificaties daarom ook.
https://www.wasdrogersale.nl/reviews/bosch-wtn83202nl-siemens-wt43n202nl-review-en-aanbieding/