Moet ik mijn koelkast weer uit zetten?

Ik wist niet dat ik mijn koel-vries combinatie even moest laten stilstaan na verhuizen. Nu staat hij al meer dan 12 uur aan en doet het prima. Moet ik hem alsnog weer uitzetten?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.3K
LeonardN
3 jaar geleden
Dat advies geldt volgens mij als de koelkast liggend vervoerd is.

Antwoorden (1)

Voor de compressor van de koel-unit is het beter, als de kast na vervoer enige tijd met rust gelaten wordt, zodat er een betere verdeling komt van gasfase en vloeistoffase in de unit. Als de kast echter steeds rechtop heeft gestaan tijdens het vervoer is dat niet nodig. Als hij alweer een tijd heeft gedraaid is het ook snel in orde.