Ik tref in mijn Koelkast steeds kleine witte deeltjes aan. Het lijkt op ijs maar het is poederachtig?

Wat zou er aan de hand kunnen zijn met mijn koelkast? Het merk is Haier het is een no-frost koelkast.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K
Inekez1
3 jaar geleden
Het zou schimmel kunnen zijn. Of opgedroogde gelekte melk of yoghurt. Gewoon een keer je koelkast van binnen goed schoonmaken.

Antwoorden (1)

De grootste kans is, dat het toch ijs-aanslag is. Als je regelmatig producten in de koelkast legt die vocht bevatten (en niet zijn afgesloten met b.v. plastic of een doosje met deksel) zal het vocht als zeer fijn ijspoeder vastvriezen aan de koudste delen van de koeling. Je kan dit makkelijk controleren door wat poeder af te schrapen en op een bordje te laten staan. IJs ontdooit direct. Zou het aanslag zijn van melk of yoghurt dan krijg je het niet makkelijk afgeschraapt en moet je de koelkast ontdooien en goed schoon maken.
Schimmel in de koelkast is meestal zwart en zit vaak aan de rubber afsluit strips.